۱
۱
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
اختصاصی/با تطمیع و پاداش ویژه کارکنان و شعب

برخی از بانکها حساب های قرض الحسنه را به جاری تبدیل می کنند

اخبار بانک: برخی از کارشناسان از اجرای برخی طرح های جذب سپرده در بانک ها گلایه مند هستند و مدعی اند که بانک ها سنت پسندیده قرض الحسنه را به دلیل سود پایین و به قولی بی فایده بودن فراموش کرده و پول مشتریان این حساب ها را به سمت حساب جاری سوق می دهند.
برخی از بانکها حساب های قرض الحسنه را به جاری تبدیل می کنند
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، از چن  سال پیش که نرخ سود های بانکی برای جذب سپرده بین بانک ها و موسسات رقابتی شد،جریان " هر کی سود بیشتر بده " بین مشتریان و سپرده گذاران بانکی راه افتاده است.

سود های 22 تا 30 درصد باعث شده که کمتر سپرده گذاری به فکر سنت قرض الحسنه و کمک به نیازمندان باشد.گویا بانک ها در این برهه از همه نیازمندان، نیازمند تر هستند!

بانک ها هم که در دوران رکود مسکن و کاهش اتکا به منابع بانک مرکزی قرار داشتند،سعی کرده اند که به هر نحوی پول مردم را ارزان تر جذب کنند و گران تر بفروشند.

یکی از روش هایی که پول خوبی برای بانک ها دارد، تبدیل حساب های قرض الحسنه به جاری است.حساب های جاری فاقد سود هستند و بانک ها با ارایه دسته چک به مشتری بصورت فوری قصد جابجایی منابع از قرض الحسنه به جاری دارند.

حساب های قرض الحسنه برای بانک در شرایط فعلی صرفه اقتصادی ندارد و بانک مجبور است براساس قواعد بانک مرکزی این منابع را تنها در راه قرض الحسنه صرف کند.

اما حساب های جاری منابعی ارزان بوده و بانک ها نیاز به پاسخگویی به مراجع بالاتر برای هزینه کرد آنها نیستند.

در حال حاضر برخی از بانک ها برای اینکه سنت پسندیده قرض الحسنه را از نظام بانکی به حداقل برسانند، دست به ترفندی خاص زده و با تطمیع و غیره از پرسنل بانک خواسته اند تا مشتریان را به افتتاح حساب جاری کارت که دارای قرعه کشی هفتگی است ترغیب کنند.

در این بانک ها شعبی که اقدام به افتتاح گسترده این حساب کنند، پاداش های ویژه دریافت می کنند.

از زمان اجرای ابن طرح منابع قرض الحسنه به جای رسوب در سرفصل قرض الحسنه در حساب جاری رسوب کرده ومنابع قرض الحسنه به شدت کاهش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که منابع جاری جز منابع ارزان می باشد وتعهدی برای بانک ایجاد نمی نماید که وام قرض الحسنه بپردازد. بهتر است مسولان نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و برخورد لازم صورت گیرد.
https://akhbarbank.com/vdcamunu.49n0m15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
مصطفی
سایت محترم اخبار بانک از اینکه از یک اصل بنیادی وارزشی حمایت واطلاع رسانی نمودید تشکر می شود از مسولان بانک مرکزی انتظارمی رود منابع جاری کارت وقرضالحسنه بانک ت را دریک سال گذشته بررسی نمایند وببیند چه ستمی به این سنت پسندیده وموکد اسلامی شده است واین درحالی است که ما میگویم بانکداری ما اسلامی ااست خواهشمند است مسولان رسیدگی وبا مجریان این طرح ضد بانکداری اسلامی برخورد لازم صورت وجریمه نقدی مشمول بانک متخلف گردد
تازه ترین اخبار