هفته سبزپوش بورس تهران

4 مهر 1393 ساعت 10:11

بورس اوراق بهادار تهران پس از ماه‌ها نزول و افت شاخص، در هفته گذشته سبز پوش شد و برای اولین بار در سال جاری یک هفته کاملا مثبت را سپری کرد.


به گزارش «اخبار بانك» به نقل از ایسنا، بورس تهران در معاملات هفته گذشته خود و به مدد تغییر در فضای مذاکرات هسته‌ای بعد از مدتها روی دیگری از خود نشان داد و در مدار صعودی قرار گرفت.به طوری که ارائه پیشنهادات جدید به ایران و تغییر فضای مذاکرات در کنار نزدیک شدن به زمان گزارش ۶ ماهه شرکتها و انتشار برخی خبرهای خوب در صنایع مختلف موجب شد تا بورس تهران از رخوت خارج شده و حرکت رو به رشد خود را آغاز کند.

گرچه هنوز تا جبران زیان سهامداران از ابتدای سال تاکنون راه زیادی باقی است و قیمت سهام شرکتها باید رشد زیادی را تجربه کند تا سهامداران از زیان خارج شوند، اما به گفته ی کارشناسان همین آغاز روند مثبت بورس می‌تواند پایانی برای رکود حاکم در این بازار باشد و نشان دهد که قیمت‌ها از این کمتر نخواهد شد.بر این اساس در بازار هفته گذشته روند خرید و فروش‌ها به تعادل رسید و صف‌های خرید دوباره در بورس تشکیل شد به طوری که صنعت خودرو و دارو از صنایع پر استقبال هفته گذتشه بودند.

به این ترتیب در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته دماسنج بازار سرمایه رشد ۰.۴۸ درصدی را تجربه کرد و از محدوده ۷۱ هزار و ۴۴۳ واحد به ۷۱ هزار و ۷۸۸ واحد رسید؛با این اتفاق میانگین زیان سهامداران نیز تا سطح ۹ درصد کاهش پیدا کرد.

این در حالی است که در هفته گذشته حجم و ارزش معاملات به نسبت هفته ماقبل افت کرد و در مجموع هزار و ۸۱۹ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که این میزان سهم معامله شده نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۱ و ۲۴ درصد افت نشان می دهد.

علاوه بر این در هفته گذشته دفعات معاملات نیز با افت ۳ درصدی مواجه شد و به ۱۷۵ هزار و ۵۵۵ دفعه رسید؛تعداد خریداران هم نسبت به هفته قبل ۳ درصد افت کرد و به ۴۹ هزار و ۵۵۴ واحد رسید.

کارشناسان پیش‌بینی می کنند که اگر روند مذاکرات هسته‌ای مثبت بوده و گزارش ۶ ماهه شرکتها از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد، بورس تهران روزهای خوبی را در نیمه دوم سال تجربه خواهد کرد.


کد مطلب: 26952

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/26952/هفته-سبزپوش-بورس-تهران

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com