۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
از سوي بانك توسعه تعاون پرداخت مي شود؛

اختصاص وام 80 میلیون تومانی به ساخت مسکن

معاون امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون با بیان اینکه وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن موجب افزایش تورم می‌شود، پیش‌بینی کرد: دولت وام 80 میلیون تومانی را به ساخت مسکن اختصاص بدهد تا ضمن افزایش تولید موجب رونق اشتغال در کشور شود.
اختصاص وام 80 میلیون تومانی به ساخت مسکن
به گزارش «اخبار بانك» به نقل از ايسنا، سید باقر فتاحی درباره اثرات افزایش وام مسکن به ۸۰ میلیون تومان، ابراز عقیده کرد و گفت: خوشبختانه با تدبیری که وزیر راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی در پیش گرفتند، سقف تسهیلات مسکن افزایش یافت که طبعا در خانه‌دار شدن اقشار جامعه موثر است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در سنوات گذشته داشتیم بحث سقف تسهیلات مسکن بود که تا قبل از دولت یازدهم، سقف تسهیلات ۲۵ میلیون تومان بود و وام جعاله ۱۰ میلیون تومانی هم آنچنان مطرح نبود ولی اگر متوسط قیمت ساخت را بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان در مناطق متوسط شهر در نظر بگیریم تسهیلاتی که فرضا به یک واحد ۸۰ متری داده می‌شد رقم ناچیزی از نیازهای هر واحد مسکونی را پوشش می داد.

فتاحی افزود: در حال حاضر پرداخت تسهیلات خرید مسکن از بانکهای کشور غیر از بانک مسکن ممنوع است و رقم آن بیش از ۲۰ میلیون تومان نیست، لذا پیش‌بینی می‌شود که دولت وام خرید مسکن را تغییر و افزایش ندهد و صرفا روی ساخت مسکن که آثار تورمی چندانی ندارد متمرکز شود و با افزایش عرضه به کاهش قیمتها در بازار کمک کند.

وی تصریح کرد: در بحث ساخت مسکن موضوع تولید و اشتغالزایی مطرح است زیرا مسکن یک بخش مولد است که با فعال شدن آن حداقل ۱۵۰ رشته فعالیت اقتصادی دیگر نیز فعال می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه صد درصد نیازهای بخش مسکن از تولید داخل تامین می‌شود، اظهار کرد: اگر ساخت و ساز مسکن در کشور فعال شود موجب حرکت چرخه تولید و گسترش اشتغال می‌شود چون وارد فاز تولید می‌شویم و کارخانه‌های تولید سیمان، فولاد، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک و دیگر رشته‌ها درگیر و فعال می شوند.

معاون امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون درعین حال اختصاص وام ۸۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن را تورم زا دانست و گفت: این اقدام تقاضا برای خرید خانه را افزایش می‌دهد و خود به خود موجب افزایش تورم می‌شود.

به اعتقاد وی تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی باید به سخت مسکن اختصاص داده شود تا با تولید مسکن میزان عرضه افزایش یابد و کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن اتفاق بیفتد.
https://akhbarbank.com/vdchx-ni.23n-zdftt2.html
تازه ترین اخبار