۰
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶

قیمت طلا بار دیگر به بیش از 1300 دلار رسید

پس از کاهش شدید و متوالی قیمت طلا در روزهای گذشته قیمت این فلز زرد امروز پنج شنبه تحت تاثیر افزایش تقاضای فیزیکی بار دیگر با افزایش روبرو شده و به بیش از 1300 دلار در هر اونس رسیده است.
قیمت طلا بار دیگر به بیش از 1300 دلار رسید
به گزارش پایگاه خبری «اخبار بانک»، رویترز گزارش داد: قیمت طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخ بهره آمریکا با کاهش شدیدی روبرو شد و بار دیگر به کمتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسیده بود.

بر اساس این گزارش جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه در سخنانی در کمیته پولی کنگره تاکید کرد : اگر وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا بهبود یابد احتمال افزایش نرخ بهره زودتر از پیش بینی و انتظارات وجود خواهد داشت. افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار خواهد داشت و این مساله تقاضا برای طلا را کاهش می دهد.

انتشار آمارهای مثبت در خصوص وضعیت بخش صنعت و بازار مسکن آمریکا نیز امیدواری ها نسبت به افزایش رشد اقتصادی این کشور و افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۳۰۲ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد ۰.۴ درصدی روبرو شده بود.

به گزارش طلا یک تاجر بازار طلا در سنگاپور نیز تاکید کرد اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱۳۰۵ دلاری را بشکند به زودی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcir3ar.t1a5r2bcct.html
تازه ترین اخبار