۰
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۴
مدير عامل بيمه سرمد:

منافع حداکثری ذینفعان را تامین می‌کنیم

مدیرعامل بیمه سرمد گفت: رویکرد مهم بیمه سرمد، استفاده از هم افزایی، با سهامداران بزرگ خود همچون بانکهای صادرات و شهر برای تامین حداکثری منافع ذینفعان است.
به گزارش «اخبار بانك»، علیرضا هادی در اولین نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه استراتژی ما در بیمه سرمد سود آوری به جای پرتفوی محوری است، اظهار کرد: بنا داریم که با برنامه­‌ریزی و اقدامات موثر ترکیب پرتفوی متوازنی از حق بیمه ایجاد کنیم که هم پاسخگوی نیاز مشتریان باشد و هم انتظار ذینفعان و سهامداران با دریافت سود منطقی و معقول را برآورده کند.

وی ترکیب سهامداران را متشکل از بانک صادرات، بانک شهر، شرکت سرمایه گذاری خوارزمی هر کدام ۲۰ درصد و موسسه همیاری غدیر ۱۸ درصد، شرکت آرمان صادرات سپهر عنوان کرد و گفت: باقی مانده سهام نیز سهامداران خرد هستند. البته ما در ارائه خدمات بیمه ای، اتکا اصلی به کارمندان این بانک ها نداریم بلکه مشتریان و مخاطبان اصلی ما مشتریان این بانک ها هستند که بتوانند خدمات مطلوب و در دسترس داشته باشند.

وی ادامه داد: پوشش­‌های بیمه‌های موجود در بازار بیمه کشور تشکیل شده از بیمه های اموال، اشخاص و مسئولیت که از لحاظ اصول بنگاه­ داری، برخی از محصولات در این بازار برای بیمه گران از قابلیت مدیریت ریسک بهتر برخوردارند.

مدیرعامل بیمه سرمد گفت: البته بازاریابی و دسترسی به آن بخش از بازار که متقاضی این پوشش ها هستند، از دشواری­های خاص خود برخوردار است لیکن حاشیه امن مطمئن تری برای یک شرکت بیمه از لحاظ سودآوری فراهم می کنند و شرکت‌ها می توانند با اعمال مدیریت ریسک صحیح و رعایت اصول حرفه­­‌ای بیمه گری، اطمینان خود را از وجود این امنیت تقویت کنند .

وی افزود: دسته دیگر محصولات در این بازار محصولاتی است که از لحاظ بازاریابی و دسترسی به متقاضیان این پوشش ها، به نسبت ساده تر و سریع تر خواهد بود ولی شدت و تواتر ریسک­های تحت پوشش تابع عوامل بیرونی و غیر قابل کنترل است و تا حدود زیادی اختیار مدیریت ریسک از اختیار شرکت بیمه خارج است و به این ترتیب از حاشیه سود کم و حتی زیان برخوردار هستند .

وی خاطر نشان کرد: در ترکیب پرتفوی حق بیمه سال گذشته نیز این استراتژی مشهود است و به گونه ای که سه رشته بیمه آتش سوزی، مهندسی و باربری بیشترین سهم را در حق بیمه ۱۰۸ میلیارد ریالی دارند و ان شاءا... در سال های آینده نیز با برنامه ریزی و تلاش تحقق ترکیب پرتفوی متوازن از انواع رشته های بیمه را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد با اشاره به قراردادهای منعقد شده با شرکت متبوعش گفت: به موجب قراردادهای بیمه اتکایی منعقد شده با بیمه گران داخلی و قراردادهای کنسرسیوم، مدیریت ریسک، در موضوعات و موارد بیمه در پوشش های بیمه آتش سوزی و مهندسی به خصوص در بیمه نیروگاه های منتظر قائم، منتظری و زواره­ای رعایت شده است. همچنین تلاش کرده ایم علیرغم حق بیمه قابل توجهی که دارد، میزان ریسک نگهداری شده نزد شرکت با رعایت احتیاط های لازم و متناسب با سرمایه و توان فنی و مالی شرکت، باشد تا در صورت بروز خسارت شرکت تا حد امکان با شرایط غیر عادی مواجه نشود .

وی ادامه داد: یکی از توفیقات بیمه سرمد، علیرغم دوره حضور و تجربه اندک در بازار بیمه در سال گذشته، اعتماد سازی و جلب نظر بیمه گران در پذیرش ریسک های موضوع بیمه به موجب قراردادهای منعقده بوده است و در این رابطه از کارمزدهای اتکایی متناسب نیز برخوردار شده­‌ایم.

وی با بیان اینکه یک رویکرد مهم و تاثیرگذار در بیمه، استفاده از هم افزایی با سهامداران بزرگ و ارزشمند خود برای تامین حداکثری منافع برای ذینفعان خود است، افزود: در جریان تولید حق بیمه به طور خاص در بیمه آتش سوزی مشتریان بانک از هم افزایی با سهامدار یعنی بانک صادرات ایران استفاده کرده‌ایم و گواهی بیمه صادره را در کل کشور به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به تاسیس شعبه و به کارگیری کارشناس در هر شهر و هزینه های مربوط انجام داده‌ایم، به این ترتیب در هزینه های اداری و عمومی صرفه جویی خوبی شده و مورد تایید بیمه مرکزی نیز قرار گرفته است که پوشش های اتکایی مربوط را هم برقرارکرده­‌اند.

وی افزود: این برنامه و روش در رابطه با بانک شهر نیز در حال اجرا­ست و به موجب توافق های انجام شده، عملیات بیمه در شعب بانک شهر نیز به صورت الکترونیکی و با استفاده از قابلیت­ها و امکانات موجود با کمترین هزینه و ساده ترین روش انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۳ هم استراتژی کسب درآمد و سود منطقی و معقول را دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: در این سال به دنبال توسعه زیر ساخت ها در شبکه فروش در سطح کشور و استفاده گسترده از هم افزایی با سهامداران برای تامین امنیت خاطر مشتریان با ارائه انواع پوشش‌­های بیمه خواهیم بود که در این سال شرکت به حدود ۳۵۰ نمایندگی و ۱۵ شعبه در سطح کشور تجهیز خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcaeanu.49nyy15kk4.html
تازه ترین اخبار