بانک قرض الحسنه رسالت 20 میلیون تومان وام مي دهد

20 خرداد 1393 ساعت 18:18

مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت می توانند مبلغ 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه بگیرند که کارمزد آن فقط دو درصد در سال است .


به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،بنا بر اعلام این بانک سپرده گذاران صندوق های ساماندهی شده در صورتی که همچنان مشتری بانک باقیمانده باشند طبق ضوابط بانک قرض الحسنه رسالت می توانند از تسهیلات اعطایی این بانک بهره مند شود.

بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در تیرماه گذشته از بانک قرض الحسنه رسالت خواسته بود مبالغی که افراد در صندوق های ادغام شده در این بانک مانند صندوق مهر وطن و دهها صندوق و موسسه قرض الحسنه دیگر سپرده گذاری کرده اند به آنها بازپرداخت شود اما این بانک در خصوص سایر تعهدات ایجاد شده از جمله اعطای تسهیلات مسئولیتی نداشته است .

خاطر نشان می کند با تاسیس بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور با تصمیم بانک مرکزی مدیریت دهها صندوق قرض الحسنه در کشور که با بحران مالی روبرو شده بودند به بانک قرض الحسنه رسالت واگذار شد و این بانک در مدت زمانی کوتاه توانست مشکلات این صندوق ها را با هدف حفظ حقوق مشتریان آنها ساماندهی و از ضرر و زیان بیشتر شهروندان عزیز جلوگیری کند .

بنا بر اعلام این بانک پرداخت وام جدولی و مشروط که پیش تر در صندوقهای قرض الحسنه ادغام شده پرداخت می شده است از نظر قانونی و شرعی جایز نمی باشد و در چارچوب ضوابط و مقررات این بانک نیست.

این بانک همچنین اعلام کرد برخی از صندوقها مانند صندوق نصر کردستان پیش تر با صندوق قرض الحسنه مهر وطن ادغام شده بودند که تعهدات و مسئولیت های بانک قرض الحسنه رسالت در قبال مهر وطن شامل مشتریان این نوع صندوقها هم می شود .

حسین زاده مدیرعامل محترم بانک قرض الحسنه رسالت گفت : مسئولان نظام بانکی پیگیر اجرای کامل ((بانکداری اسلامی)) هستند.

وی افزود : بحث اقتصاد مقاوتی یکی از محورهای اصلی اقتصاد و فرهنگ در نظام بانکی است.

حسین‌زاده ادامه داد: یکی از محورهای اصلی بحث اقتصاد مقاومتی این است که بتواند بر اساس آن مشاغل خرد در کشور با هزینه تمام‌شده پایین پا بگیرد و این‌کار عمدتاً در قالب یک فرهنگ تعاون امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: برای اجرای اقتصادی مقاومتی باید، اطلاع‌رسانی لازم به مردم انجام شود تا منابعشان را برای اجرای اقتصادی مقاومتی به‌منظور تقویت اقتصاد خرد در اختیار مسئولین قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در این رابطه بانک قرض‌الحسنه رسالت می‌تواند با وجود رسالت قرض‌الحسنه‌ای خود اقدامات لازم را برای هدمند کردن روح کارهایی که مردم انجام می‌دهند در رابطه با اقتصادی مقاومتی به مرحله اجرا بگذارند.

حسین‌زاده ادامه داد: این کار از طرفی باعث کم‌شدن هزینه می‌شود که بانک قرض‌الحسنه رسالت، از اول سال جاری بحث کاهش هزینه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌است و این روند نقش مهمی در حرکت منابع مالی به سمت فعالیت‌های خرد اقتصادی دارد که این بانک اولویت اصلی خود را بر این اساس گذارده‌است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: در مورد تأمین منابع مالی برای فعالیت‌های خرد اقتصادی ما به‌عنوان بانک پرداخت‌کننده تسهیلات قرض‌الحسنه هیچ مشکلی در این رابطه نداریم و در سال جدید اولویت ما بر اساس بیانات مقام معظم رهبری تأمین منابع مالی بر اساس هدایت سرمایه‌های خرد به سمت فعالیت‌های اقتصادی است.

وی در مورد بحث یارانه نقدی گفت: همه کارشناسان اقتصادی کشور پرداخت یارانه نقدی به همه مردم بر ا ساس روش کنونی را درست نمی‌دانند اما به هر حال تصمیم‌گیری در اینمورد به‌عهده مجموعه دولت است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار مردم هدر دادن منابع است که یکی از اثرات اصلی آن افزایش نرخ تورم است.

وی در مورد بحث حفظ اطلاعات بانکی افراد گفت: در این رابطه موضوع تکنولوژی مطرح است که از نظر حفظ اسرار مردم طابق با قانون مشکلی نداریم.

وی افزود: در بحث تکنولوژی باید بگویم مدیران فنی تمهیدات لازم را باید مدنظر داشته باشند که در این مورد بانک قرض‌الحسنه رسالت فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده و در حال توسعه آن است.

وی درخصوص تأثیر جداسازی منابع قرض‌الحسنه در بانک‌های تجاری از سایر منابع بانکی گفت: باید در بانک‌های دیگر هم منابع قرض‌الحسنه از سایر منابع جدا شود زیرا این موضوع منجر به شفاف‌سازی نظام بانکی می‌شود.

وی در پایان درخصوص بحث بانکدرای اسلامی به‌ویژه آنکه آیا عملکرد نظام بانکی کشور کاملاً مطابق با بانکداری اسلامی است یا خیر گفت: این موضوع سیاست‌گذاری است روی عقود اسلامی کار شده و قوانین در این رابطه تهیه گردیده‌ علت آنکه بخش عمده آن اجرا و یا به‌درستی در نظام بانکی پیاده نشده بیشتر به‌خاطر عدم فرهنگ‌سازی است که اگر بستر فرهنگی مناسب اجرا شود به‌طور حتم ما شاهد کاهش مشکلات نظام بانکی بر اساس قانون و بانکداری اسلامی خواهیم بود ضمن آنکه موضوع اجرای بانکداری اسلامی یکی از دغدغه‌های مسئولین نظام بانکی است.

حسین‌زاده مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه‌رسالت گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید اطلاع رسانی لازم به مردم انجام شود تا منابع‌شان را برای اجرای اقتصاد‌مقاومتی به منظور تقویت اقتصاد خرد در اختیار مسئولین قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی بحث اقتصاد مقاومتی این است که بتواند بر اساس آن مشاغل خرد در کشور با هزینه تمام شده پایین، پا بگیرد و این کار عمدتاً در قالب یک فرهنگ تعاون امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: در این رابطه بانک‌قرض‌الحسنه‌رسالت می تواند با وجود رسالت قرض‌الحسنه ای خود اقدامات لازم را برای هدفمند کردن روح کارهایی که مردم انجام میدهند در رابطه با اقتصادی مقاومتی به مرحله اجرا بگذارند.

حسین زاده ادامه داد: این کار از طرفی باعث کم شدن هزینه می‌شود که بانک‌قرض‌الحسنه رسالت، از اول سال جاری بحث کاهش هزینه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و این روند نقش مهمی در حرکت منابع مالی به سمت فعالیت‌های خرد اقتصادی دارد که این بانک اولویت اصلی خود را بر این اساس گذارده است.

مدیر عامل بانک‌قرض‌الحسنه‌رسالت گفت: در مورد تأمین منابع مالی بر اساس هدایت سرمایه های خرد به سمت فعالیت های اقتصادی است.

وی در مورد بحث یارانه نقدی گفت: همه کارشناسان اقتصادی کشور پرداخت یارانه نقدی به همه مردم بر اساس روش کنونی را درست نمی دانند اما به هر حال تصمیم‌گیری در این مورد به عهده مجموعه دولت است.

وی در مورد بحث حفظ اطلاعات بانکی افراد گفت: در این رابطه موضوع تکنولوژی مطرح است که از نظر حفظ اسرار مردم مطالق قانون مشکلی نداریم.

وی افزود: در بحث تکنولوژی باید بگویم مدیران فنی تمهیدات لازم را باید مدنظر داشته باشند که در این مورد بانک‌قرض‌الحسنه‌رسالت فعالیت های خوبی را آغاز کرده و در حال توسعه است.

وی در خصوص تأثیر جداسازی منابع قرض الحسنه در بانک‌های تجاری از سایر منابع بانکی گفت: باید در بانک های دیگر هم منابع قرض‌الحسنه از سایر منایع جدا شود زیرا این موضوع منجر‌به شفاف سازی نظام بانکی می‌شود.

وی در پایان در خصوص بحث بانکداری اسلامی به ویژه آنکه آیا عملکرد نظام بانکی کشور کاملاً مطابق با بانکداری اسلامی است یا خیر گفت: این موضوع سیاست‌گذاری است روی عقود اسلامی کار شده و قوانینی در این رابطه تهیه گردیده علت آنکه بخش عمده آن اجرا و یا به درستی در نظام بانکی پیاده نشده بیشتر به خاطر عدم فرهنگ سازی است که اگر بستر فرهنگی مناسب اجرا شود به طور حتم ما شاهد کاهش مشکلات نظام بانکی بر اساس قانون و بانکداری اسلامی خواهیم بود ضمن آنکه موضوع اجرای بانکداری‌اسلامی یکی از دغدغه های مسئولین نظام بانکی است.

بازدید مدیرعامل و مدیران ارشد بانک از مرکز بهداشت روانی جانبازان نیایش

به مناسبت اعیاد سعید شعبانیه و بزرگداشت روز جانباز، آقای حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت به همراه تعدادی از مدیران ارشد و ستادی بانک از مرکز بهداشت روانی جانبازان در بیمارستان نیایش بازدید نمودند.

در جریان این دیدار، ایشان ضمن پاسداشت مقام شامخ جانبازان و ارج نهادن به ایثار و جانفشانی هایی که در طول سالیان دفاع مقدس متحمل شدند، خاطرنشان نمودند: ما به وجود این عزیزان افتخار می کنیم و خدمت رسانی به دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس مایه مباهات مدیریت و کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت است.


حضور بانک قرض الحسنه رسالت در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

غرفه بانک قرض الحسنه رسالت از پر بازدید کننده ترین غرفه های هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه است. 

بانک قرض الحسنه رسالت نخستین بانک قرض الحسنه کشورکه با هدف معرفی خدمات بانکی و اشاعه فرهنگ مقدس قرض الحسنه در این دوره نمایشگاه حضور یافته و در سالن ۴۱ غرفه ۱۹ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است . 

گفتنی است هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه با حضور بیش از۳۵۰ شرکت داخلی و ۹ شرکت خارجی از کشورهای سوییس، انگلیس ، ایتالیا آلمان ، ترکیه ، کره جنوبی، قبرس، یونان و عمان وبا شعار "فاینکس، یک رویداد، صدها فرصت سرمایه گذاری" تا چهرشنبه ۲۱ خرداد در محل دایم نمایشگاههای بین المللی تهران پذیرای فعالان اقتصادی و علاقه مندان است . 

در این دوره ۲۹ بانک و موسسه مالی و اعتباری و ۳۱ شرکت بیمه ای در آن مشارکت دارد و علاوه بر مشارکت تمامی ارکان بازار سرمایه، ۴۴ شرکت بورسی، ۴۷ کارگزار، ۳۳ شرکت سرمایه گذاری، مشاور سرمایه گذاری، ۱۹ شرکت صرافی و لیزینگ، ۵ شرکت تامین سرمایه، ۴۹ شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری، ۲۵ رسانه و انتشارات و ۳۹ شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و اعتبار سنجی حضور دارند که آمارها نشان از رشد بیش از ۲۰ درصدی تعداد مشارکت کنندگان در مقایسه با سالهای گذشته دارد . 

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که یک شنبه گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ، وزیر امور اقتصادی و دارایی ، مدیرعامل شرکت بورس، مدیرعامل بیمه مرکزی و سایر مسوولان و فعالان بازار سرمایه آغاز به کارکرد (تا ۲۱ خرداد، هر روز از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۸، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بر پاست .

بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یک بانک خرد در نمایشگاه امسال بورس و بانک و بیمه حضور یافته است
مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت هدف از حضور این بانک در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه را معرفی این بانک بعنوان یک بانک خرد با کارکرد صرفا قرض الحسنه بیان کرد . 

محمد حسین حسین زاده مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت در بازدید از نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه ماموریت اصلی بانک قرض الحسنه رسالت را اشاعه فرهنگ مقدس قرض الحسنه و توسعه کار افرینی بیان کرد و گفت این نمایشگاه فرصت مناسبی است برای اشنایی مردم بویژه فعالان اقتصادی با ماموریت ها ، فعالیت ها و نحوه ارائه خدمات در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری است . 

حسین زاده در ادامه افزود : در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" با مشارکت ملی و مردمی می خواهیم با عمل به مسئولیت هایمان نقش آفرین باشیم . بنابراین با ایمان و بصیرت تلاش میکنیم تا به عنوان یک بانک خرد، با مدیریت جهادی، و با بکارگیری تاکتیک ها و تکنیک های مختلف، هزینه های تمام شده و سربار را با بهره وری بالا ، افزایش راندمان و عملکرد مطلوب کاهش بدهیم.
وی در ادامه با تشکر از دست اندرکاران برگزاری هشتمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید اطلاع رسانی لازم به مردم انجام شود تا منابع‌ لازم برای یک حرکت جهادی در این بخش در جامعه فراهم شود.

ارائه کلیه خدمات بانک قرض الحسنه رسالت در هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

بانک قرض الحسنه رسالت: برای دومین سال متوالی با رویکرد اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و توسعه کار آفرینی در هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه آمده ایم. 

مدیر توسعه و تبلیغات بانک قرض الحسنه رسالت گفت با شعار رسالتی ماندگار پا به عرصه اقتصادی کشور نهادیم و امروز با بیش از ۲۷۰ شعبه در سراسرکشورمان اماده انجام رسالت فرهنگی قرض الحسنه درجامعه اسلامیمان هستیم . حمزه زارع زاده با بیان اینکه ایرانیان همواره با حضور در عرصه های فرهنگی و اعتقادی خویش تاریخ ساز بوده اند گفت ما نیز آمده ایم در عرصه اقتصاد ایران تاریخ ساز شویم تا با عنایت پروردگار با احیا سنت قرض الحسنه ایرانی آبادتر را بسازیم . 

وی نمایشگاه بورس ، بانک وبیمه را مجالی مناسبی دانست برای اینکه بتوانیم با هموطنمان که از اقصی نقاط کشورمان آمده اند ارتباط بگیریم و با تشریح راه و اهدافمان در مجموعه بانک، آنها را به همراهی فرا بخوانیم .مشاور مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت از این رو به جهت رفاه حال هموطنانمان در نمایشگاه کلیه خدمات افتتاح حساب جاری و پس انداز، صدورآنی کارت شتاب وهمچنین اموزش خدمات بانکمان را به مراجعین، از تسهیلات با کارمزد ۲ درصد گرفته تا کلیه خدمات بانکداری الکترونیکی ومجازی را ارایه می دهیم. 

زارع زاده افزود هدف همکاران من در بانک قرض الحسنه رسالت از حضور در هشتمین نماشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گسترش اطلاع رسانی از اهداف ، خدمات و عملکرد بانک و شناخت بیشتر بازدید کنندگان نمایشگاه از بانک قرض الحسنه رسالت می باشد همچنین مشارکت آنها در تحقق اهداف بانکی است و می کوشیم تا فرهنگ قرض الحسنه در جامعه اسلامیمان سایه افکند.


کد مطلب: 24028

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/24028/بانک-قرض-الحسنه-رسالت-20-میلیون-تومان-وام-مي-دهد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com