۰
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰

ّیک هفته در بورس چه گذشت؟/ صعود شاخص ها

در پایان هفته منتهی به 10 اردیبهشت ماه، شاخص کل با 87/ 2 درصد افزایش روبرو شد.
ّیک هفته در بورس چه گذشت؟/ صعود شاخص ها
در پایان معاملات این هفته شاخص کل با ۲۱۸۴ واحد افزایش به رقم ۷۸۱۶۴ واحد رسید که نسبت به هفته قبل ۸۷/ ۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

براساس این گزارش شاخص بازار اول با ۱۳۲۱ واحد افزایش به رقم ۵۸۲۵۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۵۸۰۳ واحد افزایش به عدد ۱۴۹۳۸۵ واحد بالغ شد و نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۳۲ / ۲ درصد و ۰۴ / ۴ درصد افزایش مواجه شدند.

در این هفته ارزش کل معاملاتهام و حق تقدم به ۱۲۴۴۴ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین در ۵ روز کاری این هفته، تعداد ۳۶۸۰ میلیون سهم در ۳۶۳۶۶۸ دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب۵۴ درصد و ۴۸درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

در هفته منتهی به ۱۰ اردیبهشت ماه ارزش معاملات نرمال به ۱۲۴۴۴ میلیارد ریال بالغ شد و حجم معاملات نرمال هم به ۳۶۸۰ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته قبل به ترتیب با ۷۹ درصد و ۷۸ درصد افزایش همراه شدند.

بر این اساس ۳۸۲۳۹۵ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۳۸۵ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به هفته گذشته افزایش ۳۵۱ درصدی را نشان می دهد.

طی این هفته سهام خدمات فنی و مهندسی با ۰۷ / ۱۰ درصد، خودرو و ساخت قطعات با ۲۷ / ۶ درصد، محصولات شیمیایی با ۲۶ / ۶ درصد و شرکتهای چند رشته ای صنعتی با ۷۷ / ۵ درصد بیشترین درصد تغییر در شاخص را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.
https://akhbarbank.com/vdcd9f0x.yt0sx6a22y.html
تازه ترین اخبار