۰
۷
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۸
مدير عامل موسسه اعتباري كوثر خبر داد:

دریافت مجوز نهایی موسسه كوثر ظرف 10 تا 15 روز آینده

مدیر عامل موسسه مالی اعتباری کوثر در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن ارایه توضیحاتی در باره فعالیت های صورت گرفته از جمله موضوع پذیره نویسی و تکمیل سرمایه، از پیش بینی دریافت مجوز نهایی این موسسه از بانک مرکزی ظرف 10 تا 15 روز آینده خبرداد.
دریافت مجوز نهایی موسسه كوثر ظرف 10 تا 15 روز آینده
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك ، عيسي رضایی در توضیحات خود به سخنان روز ‌شنبه ۲۸ ام دیماه ۹۲ رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر صدور مجوز یکی از موسسه های مالی اعتباری ظرف چند روز آینده اشاره کرد و گفت: شواهد و قرائن نشان می دهد که موسسه مدنظر رییس کل بانک مرکزی، موسسه کوثر است زیرا در بیش از دو سالی که در تعامل با این بانک هستیم گام به گام با خواسته های ارکان نظارتی آن پیش رفتیم و تقریبا تمامی مراحل را طی کرده ایم.

وی در ادامه به دلایل برداشتن نام موسسه مالی اعتبای کوثر از سایت بانک مرکزی اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سرمایه موسسات اعتباری به سه هزار میلیارد ریال و با توجه به این که در آن مقطع سرمایه موسسه کوثر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود، صدور مجوز منوط به تامین سرمایه سه هزار میلیارد ریالی شد.

به گفته مدیر عامل موسسه مالی اعتباری کوثر، در حال حاضر تمامی اقدامات لازم جهت افزایش سرمایه به میزان مورد نظر شورای پول و اعتبار انجام شده و تنها پنج درصد حق تقدم سهام باقی مانده است،البته قرار بود این میزان حق تقدم روز شنبه عرضه شود اما عرضه آن به روز دوشنبه موکول شد و پیش بینی می کنیم تا ظهر روز دوشنبه گام آخر این افزایش سرمایه هم برداشته شود.

وی در ادامه به مذاکرات صورت گرفته با بانک مرکزی اشاره نمود و تاکید کرد: بر اساس قرارهایی که با بانک مرکزی گذاشته شده، کار صدور مجوز نهایی شده است.

رضایی ادامه داد : موسسه مالی اعتباری کوثر ۱۷ ام بهمن ماه سال ۹۱ در دهه فجر به ثبت رسید و در سال جاری نیز پیش بینی می شود که قبل از دهه فجر مجوز نهایی فعالیت آن پس از ثبت افزایش سرمایه از سوی شورای پول و اعتبار صادر شود.

مدیر عامل موسسه مالی اعتباری کوثر درباره اقدامات این موسسه پس از دریافت مجوز نهایی فعالیت، گفت: هر بانک و موسسه ای برای شروع فعالیت باید یک طرح تجاری به بانک مرکزی ارائه دهد و در آن بازارهای هدف، حوزه های فعالیت، مکانیزم های نرم افزاری و سخت افزاری و تعداد شعب خود را اعلام کند؛ موسسه کوثر نیز بر اساس طرح تجاری سال ۸۹ خود، تعداد ۵۰۰ شعبه را پیش بینی کرده بود ولی بر اساس توافق با بانک مرکزی، تعداد ۳۵۰ شعبه نهایی شده است که هم اکنون این تعداد شعبه در حال فعالیت است.

رضایی توضیح داد: در شرایط کنونی، موسسه کوثر گسترش فیزیکی را در دستور کار ندارد مگر این که ضرورت خاصی ایجاد شود که آن هم پس از دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی اقدام خواهد شد.

وی در باره همکاری با برخی از بانک ها از جمله ملت، سپه، انصار و... گفت: با توجه به مکاتباتی که با بانک مرکزی داشته ایم با برخی از بانک ها در ارتباط کاری هستیم و کارت های موسسه کوثر و تلفنبانک این موسسه از طریق آنها عملیاتی شده است ضمن این که با دریافت مجوز نهایی فعالیت، فعالیت در شبکه شتاب، ساتنا، پایا و ... برای موسسه امکان پذیر خواهد شد.

رضایی در ادامه با قدردانی از تهرانفر معاون نظارت بانک مرکزی به دلیل طرح نظرات سازنده، گفت: چنانچه خدا بخواهد و اتفاق خاصی رخ ندهد، حداکثر تا ۱۰ تا ۱۵ روز آینده، جشن گرفتن مجوز نهایی فعالیت موسسه کوثر را برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه کوثر درباره تغییر وضعیت برای تبدیل شدن به بانک نیز گفت: موسسه اعتباری، محل گذر است و محل اقامت دائمی نیست و هدف نهایی ما تبدیل شدن به بانک و گام برداشتن در این راستا است.

وی درباره طرح جدید این موسسه با عنوان طرح حساب پس انداز خانواده توضیح داد: در این طرح، چنانچه چندتن از اعضای یک خانواده در موسسه کوثر و در قالب این طرح حساب افتتاح کنند، اگر یکی از آنان در قرعه کشی این طرح برنده شود، به تعداد ۵ نفر از اعضای خانواده که افتتاح حساب کرده اند، جایزه دریافت تعلق خواهد گرفت.

رضایی در ادامه، سقف جوایز حساب پس انداز خانواده موسسه مالی اعتباری کوثر را دو میلیارد ریال ( به صورت نقدی و تسهیلات با نرخ ۷ درصد) اعلام کرد و افزود: این طرح یک طرح نوآورانه است که برای قرعه کشی آن جوایز خرد تا کلان در نظر گرفته شده است و کسی که در بالاترین سطح به افتتاح حساب اقدام کند، در تمامی سطوح قرعه کشی شرکت داده خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcg3u9x.ak9zx4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
سالار
بابا تکلیف میزان رو هم مشخص کنین خوب!! ولش کردین به امان خدا....
خدارو شکر بالا خره از بین شش موسسه یکیش مجوزگرفت مطمنم پنج موسسه دیگه هم تا چند روز اینده مجوزشون نهایی میشه انشا الله
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
غیر ممکنه
الیاس
Iran, Islamic Republic of
خوبی آقا؟داره بانک میشه تا چند ماه دیگه.
خدارو شکر بالا خره از بین شش موسسه یکیش مجوزگرفت مطمنم پنج موسسه دیگه هم تا چند روز اینده مجوزشون نهایی میشه انشا الله
موسسه کوثر زیر نظر وزارت دفاع هستش پشتوانش قویه
ميثم
سلام امروز جلوي وامو بستيد؟من ماه قبل مداركمو كامل دادم ولي انقد كارمندا امروز فردا كردن اخرشم فرمودن جلوش بسته شده كي باز ميشه؟
تازه ترین اخبار