اختصاصي/

تعدادي از شعب 800 و 500 تايي بانكها و موسسات حذف مي شود

20 دی 1392 ساعت 12:33

دو بانك در شرف تاسيس كه از ليست بانك مركزي به همراه شش موسسه اعتباري حذف شده اند بايد دو سوم يا بيشتر شعب خود را حذف كنند.


به گزارش خبرنگار پايگاه خبري اخبار بانك،بانك مركزي همانطور كه پيش بيني مي شد بالاخره وارد گود ساماندهي موسسات اعتباري و بانكهاي در شرف تاسيس شده است.

بسياري از اين موسسات كه هنوز اساسنامه خود را تغيير نداده اند بايد فورا با تشكيل مجمع عمومي خود كه البته كار سختي هم خواهد بود،اساسنامه خود را تغيير و در صورت تائيد بانك مركزي در اداره ثبت شركتها ثبت كنند.

برخي ديگر از اين موسسات نيز سرمايه اوليه مورد نياز بانك مركزي ندارند كه بايد در اولين فرصت سرمايه اوليه را توديع كنند.اين موضوع نيز بايد از اداره پولشويي بانك مركزي و ساير دستگاههاي نظارتي مجوز بگيرد.

دو بانك در شرف تاسيس كه 450 و 800 شعبه دارند بايد حداقل دو سوم شعب خود را كاهش دهند.بعنوان مثال بانك آينده بايد شعب خود را از 450 به کمتر از یک سوم شعب برساند.اكنون مسوولان اين بانك كار كاهش شعب و ادغام را آغاز كرده اند.

اين كار در جهت مجوز مشروط بانك آينده است كه بايد خود را با دستورات و مقررات بانك مركزي تطبيق دهد.

موسسه مالي و اعتباري مهر اقتصاد نيز از اين قائده مستثني نيست و بايد شعب خود را كاهش و اساسنامه خود را اصلاح كند.

موسسات اعتباري نيز كه داراي شعب 350 تا 500 هستند نيز بايد تا يك سوم شعب خود را كم كنند.

به نظر مي رسد هشدار هاي بانك مركزي و بويژه معاون نظارتي بانك مركزي در روزهاي آينده اثرات خود را در بازار نشان دهد و اين موسسات و بانكها دست به تغييرات اساسي براي ماندن و بقا در شبكه بانكي كنند.

پيش بيني مي شود تعدادي از اين موسسات كه اسامي آنها در سايت بانك مركزي وجود نداشت،مانند " افضل توس " و " ميزان " كه هر دو اساسنامه تعاوني اعتبار داشته و مجوزي از بانك مركزي ندارند،راهي جز ادغام و يا حذف ندارند.

گفتني است بخش عمده اي از نقدينگي در جامعه در اختيار اين موسسات و بانكهاي در شرف تاسيس بود كه بدون نظارت جدي فعاليت مي كردند.

كارشناسان اميدوارند كه با اين كار بانك مركزي شبكه بانكي به سمت شفافيت بيشتر حركت كرده و نظارت بر پول هاي سرگردان بهتر شود.

البته برخي كارشناسان معتقدند كه دولت قصد دارد كه با اين اقدام پول ها را به سمت بانكهاي معتبر  دولتي و خصوصي(در جهت تزريق به واحدهاي توليدي )،بورس(تحريك بهتر صنايعو واحدهاي توليدي) و بازار مسكن (براي رونق اشتغال و گردش سرمايه بانك مسكن) اشاره كرد.


کد مطلب: 20470

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/20470/تعدادي-شعب-800-500-تايي-بانكها-موسسات-حذف-مي-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com