اختصاصی/

حذف اسامی 6 موسسه اعتباری از سایت بانک مرکزی

15 دی 1392 ساعت 22:34

بانک مرکزی در تازه ترین تغییرات در سایت خود،اسامی شش موسسه اعتباری را حذف کرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک،سایت بانک مرکزی که در آن اسامی بانکها،موسسات اعتباری،صرافی ها،لیزینگ ها و تعاونی های اعتبار منتشر می شود منبع رسمی و مرجع مهمی برای اطلاع رسانی به سپرده گذاران به شمار می رود.

طی سه سال گذشته بانک مرکزی طرح ساماندهی تعاونی های اعتبار را کلید زد و در نهایت تعاونی های اعتبار آزاد را در قالب 14 تعاونی تجمیع و ساماندهی کرد.با بروز برخی تغییرات و حذف تعدادی از این تعاونی ها،در نهایت شش موسسه اعتباری با دستور بانک مرکزی شکل گرفتند.

موسساتی چون آرمان،نور،ثامن،ثامن الحجج،عسکریه و کوثر در سایت بانک مرکزی بعنوان موسسات در شرف تاسیس درج شدند.

در کنار این موسسات نام دو بانک خصوصی چون " مهر اقتصاد "در بانک مرکزی با عنوان بانکهای در شرف تاسیس درج شده بودند.

اما در تازه ترین تغییر و تحول در سایت بانک مرکزی،نام شش موسسه اعتباری در شرف تاسیس حذف و تنها یک موسسه (توسعه) وجود دارد.اینجا

در بخش بانکهای غیر دولتی نیز نام دو بانک خصوصي و در شرف تاسيس مانند مهر اقتصاد نیز حذف شده است.

در بازار فعلی بانکی کشور بسیاری از مردم و سپرده گذاران با مراجعه به سایت رسمی بانک مرکزی و دیدن نام این موسسات و بانکها اقدام به سپرده گذاری می کردند.حال معلوم نیست که بانک مرکزی چه برنامه ای برای ساماندهی موسسات اعتباری و دو بانک مذکور دارد.

گفتنی است که بانک مهر اقتصاد در شرف تاسیس نیز بدون اخذ مجوز نهایی از شورای پول و اعتبار و بدون تذکر و اخطار بانک مرکزی تابلوهای خود را از موسسه مالی و اعتبار مهر به بانک مهر اقتصاد تغییر داده است!

شاید بانک مرکزی قصد دارد تمامی این موسسات اعتباری را در یک یا دو بانک تجمیع کند و اگر مجوز موسسه فعلی اعتباری توسعه برای بانک شدن نیز صادر شود،دیگری خبری از این موسسات رنگارنگ در کشور نخواهد بود و با تشکیل یک یا دو بانک قوی نظام بانکی سر و سامانی پیدا کند.

به گفته سیف رئیس کل بانک مرکزی بخش بزرگی از نقدینگی کشور اکنون تحت نظارت بانک مرکزی نیست.وی گفته بود که می خواهد این بخش را ساماندهی کند.


کد مطلب: 20341

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/20341/حذف-اسامی-6-موسسه-اعتباری-بانک-مرکزی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com