۰
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۷

هفته گذشته در بازار ارز چه گذشت؟

در هفته ای که گذشت بازار ارز در پی برخی اخبار مثبت از فضای داخلی کشور و از سطح بین المللی و منطقه ای اسیر نوسان و ریزش چشمگیر قیمتها شد، به گونه ای که ارزش دلار 140 تومان کاهش یافت.
هفته گذشته در بازار ارز چه گذشت؟
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، بازتاب تحولات جهانی و خاورمیانه بر بازار ارز همچون برنامه دیدار وزیر خارجه ایران با اشتون در اواخر شهریور ماه، فروکش کردن جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه و برداشته شدن برخی فشارهای روانی بر بانکهای داخلی از سوی دادگاهی اروپایی، سطوح قبلی قیمتها را جایگزین نرخهای هیجانی دو هفته اخیر کرد و دلار را از سطح ۳۳۲۰ تومان به ۳۱۸۰ تومان کشاند.

این گزارش حاکیست، در روز شنبه گذشته با وجود افزایش قیمت جهانی طلا، بازار ارز متأثر از برخی اخبار مثبت از جمله دیدار وزیر خارجه ایران با اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اواخر شهریور ماه، با ریزش قیمتها مواجه شد و ارزش دلار با افت ۳۰ تومانی به ۳۲۹۰ رسید.

بنابراین گزارش، روند کاهشی بازار ارز با شتاب کمتری در روزهای یکشنبه و دوشنبه دنبال شد و در روز دوشنبه قیمت دلار به ۳۲۷۰ تومان رسید. 

اما در روز سه شنبه با استقبال آمریکا از پیشنهاد روس ها مبنی بر کنترل نهادهای بین المللی بر سلاح های شیمیایی سوریه و کاهش نگرانیها نسبت به اقدام نظامی آمریکا، بازار ارز با قیمتهای هیجانی دلار و سایر ارزها روبرو شد و دلار با افت ۷۵ تومانی بر سطح ۳۱۹۵ تومان آرام گرفت.
در این روز یورو و پوند به بهای ۴۳۰۰ و ۵۰۴۰ تومان و درهم امارات به ۸۸۳ تومان دست یافتند.

این گزارش می افزاید، بازار ارز در روز چهارشنبه با ریزش بیشتر ارزش ارزها، قیمت دلار آمریکا را با افت ۲۵ تومانی به ۳۱۷۰ تومان و بهای یورو را با کاهش ۵۰ تومانی به ۴۲۵۰ تومان رساند.
هر پوند انگلیس و درهم امارات نیز با کاهش ۵۰ و ۱۳ تومانی تا بهای ۴۹۹۰ و ۸۷۰ تومان پایین آمدند.

شایان ذکر است، در روز پنج شنبه بازار ارز با نوسان محدود قیمتها مواجه شد که در نهایت یورو با افت ۱۰ تومانی نسبت به روز گذشته و دلار با رشد ۱۰ تومانی به هفته گذشته خاتمه دادند.
اما ارزش پوند و درهم امارات بعد از نوسان به همان نرخ روز قبل بازگشت.

به گزارش طلا گفتنی است، افت ارزش دلار در بازار داخل تأثیر زیادی بر بهای طلا و سکه گذاشته است، بطوریکه این بازار با افت جهانی طلا با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
https://akhbarbank.com/vdccs1qs.2bqms8laa2.html
تازه ترین اخبار