۰
۲
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۸
سيف: برنامه ضربتی برای بازار ارز نداریم

تغییر نرخ سود بانکی فعلا منتفی است

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه همایش بانکداری اسلامی گفت: تناسب‌سازی نرخ سود بانکی و تورم در شرایط کاهش تورم است و برنامه ضربتی در بازار ارز نداریم.
تغییر نرخ سود بانکی فعلا منتفی است
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، ولی‌اله سیف امروز در حاشیه همایش بانکداری اسلامی از تحلیل‌های مطرح شده بر اظهارات وی در مورد لزوم تناسب سازی نرخ سود بانکی با تورم گلایه کرد و گفت: اصل این مسئله درست است، منتهی تحلیل‌هایی که بر روی این اظهارات من انجام شد، نادرست است.

وی گفت: برای ایجاد تناسب میان نرخ سود بانکی و تورم اول باید نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند، در یک شرایط تعادلی نرخ تورم کاهش یافته و با نرخ سود تعادل پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی درباره بازار ارز نیز اظهار داشت: وضعیت بازار ارز در حال حاضر متعادل است، برنامه ما برای بازار ارز کوتاه مدت نیست، در حال حاضر هیچ برنامه ضربتی و شوک‌آوری برای بازار ارز نداریم.

از رئیس کل بانک مرکزی سؤال شد، با توجه به انحلال ستاد ویژه تدابیر اقتصادی مصوبات آن ستاد راجع به برداشت‌های شبانه از حساب بانک‌ها چه می‌شود، وی گفت: آن پرونده باید بررسی شود، بررسی می‌کنیم، اگر بانکی تخلفی کرده باشد، متناسب با آن تخلف برخورد می‌شود.

وی درباره اختصاص ارز کالاهای اساسی اظهار داشت: این مسئله در دست بررسی است و ان شاء‌الله به زودی انجام می‌شود. 

تغییر نرخ سود بانکی فعلا منتفی است 
رئیس کل بانک مرکزی گفت: فعلا نرخ سود بانکی تغییر نمی‌کند و برنامه ریزی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت ایجاد تعادل در اقتصاد است.

ولی الله سیف در حاشیه بیست وچهارمین همایش بانکداری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قرار دارد یا خیر، افزود: جهت گیری نظام بانکی تحول است بر همین اساس باید تعادلی که مورد نظر دولت یازدهم است در شرایط مطلوب به وجود بیاید؛‌هم اکنون شرایط مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت به سمت تعادل باشد تصریح کرد: درگام اول باید تورم موجود کنترل شود بانک مرکزی و مجموعه اقتصادی دولت اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تغییر نرخ سود بانکی تا پایان سال گفت: فعلا برنامه تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار ما نیست البته اجازه بدهید با گذشت زمان شرایط لازم برای برنامه‌ریزی و اعلام برنامه‌های دولت در این راستا فراهم شود.

وی تاکید کرد: تعادل مطلوب در اقتصاد باید ایجاد شود و بعد از آن برنامه ها درباره نرخ سود بانکی اعلام خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdca0on6.49nia15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
یک سپرده گزارسابق بانک
آقای سیف چه شد؟هم وزیراقتصادوهم شمافرموده بودید به سپرده گزاران دارداجحاف میشودونبایدحقشان درمقابل وام گیرندگان کلان ضایع شود.اماالان به طرف آنها رفتید؟سمبه آنهاپرزورترازسپرده گزاران است؟خواهشأماراناامیدنکنیدماخیلی به تیم اقتصادی جدید دل بسته ایم.جمله تان یادتان نرود که گفتید سودسپرده مردم کمترازنرخ تورم معنی ندارد.به این زودی فراموش کردید؟!
یک شهروندتهرانی
خداوندا این پست ریاست بانک مرکزی چگونه پستی است که هرکس به این پست نائل میشودمرم عادی سپرده گزار رافراموش میکندوبه سمت سرمایه داران مرفه گرایش پیدامیکند؟خداوندا شکرت.
تازه ترین اخبار