۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
بلومبرگ گزارش داد:

قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1450 دلار مي رسد

تازه ترین برآورد کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که رشد تقاضای فیزیکی طلا به خصوص در بازارهای آسیایی موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان امسال اندکی افزایش یابد.
قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1450 دلار مي رسد
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،بلومبرگ گزارش داد: نظرسنجی انجام شده از ۱۱ کارشناس ارشد اقتصادی که در نمایشگاه طلای هند شرکت کرده اند نشان می دهد که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به ۱۴۵۰ دلار خواهد رسید.

این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۰ میلادی خواهد بود که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا هم اکنون به مرز ۱۳۸۰ دلار رسیده که نشانگر افت ۱۷ درصدی قیمت این فلز گرانبها از ابتدای سال ۲۰۱۳ است. 

تقاضای طلا در بازار هند در سه ماه دوم امسال با رشد ۷۱ درصدی روبرو شده و تقاضای طلا در بازار چین نیز در این مدت بیش از ۸۷ درصد افزایش داشته است. قیمت طلا ۲۸ ژوئن به کمتر از ۱۱۸۰ دلار در هر اونس رسید که این پایین ترین قیمت در ۳ سال اخیر بوده است.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز امیدوارند تا رشد تقاضای طلا در بازارهای جهانی و اجرای برنامه محرک پولی فدرال رزرو موجب شود تا قیمت این فلز گرانبها تا پایان امسال به بیش از ۱۶۰۰ دلار برسد.

به گزارش طلا برخی کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند، قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به بیش از ۱۴۲۰ دلار خواهد رسید و این رقم تا دو سال آینده نیز بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در نوسان خواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdcgwn9q.ak93x4prra.html
تازه ترین اخبار