۰
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲

زلزله "گانسو" چین، پرهزینه ترین حادثه آسیا

طبق گزارش منتشر شده توسط یکی از کارگزاران شرکت بیمه "لویدز لندن"، بزرگترین شرکت بیمه در جهان، زلزله ای که در استان "گانسو" چین روی داد، پرهزینه ترین حادثه ایست که در ماه جولای در قاره آسیا به وقوع پیوسته است.
زلزله "گانسو" چین، پرهزینه ترین حادثه آسیا
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،اینشورنس اینسایت گزارش داد: زلزله ای قدرتمند شمال غرب استان گانسو چین را لرزاند؛ این زلزله قدرتی برابر ۵.۹۸ ریشتر داشت و در عمق ۹.۸ کیلومتری رخ داده ‌است.

طبق گزارش های منتشر شده، در این زمین لرزه ۹۵ تن کشته و دو هزار و ۸۴۰ نفر زخمی شدند. به گزارش وزارت امور داخلی این کشور، این حادثه که ۸۰ هزار خانه را تخریب کرده است، حدود ۲۰ میلیون یوآن (۳.۲۵ میلیارد دلار) خسارت های اقتصادی وارد کرده است.

در گزارش "آون بنفیلد" آمده است که در طول این ماه، باران های فصلی در برخی از کشورهای آسیایی باریده است، اما خسارت های این زلزله بسیار بالا بوده است. در این باران ها نیز بیش از ۲۲۵ نفر کشته شده اند و حدود یک میلیارد دلار خسارت برجا گذاشته است.

کشورهای نظیر هند، اندونزی، میانمار، تایلند، ویتنام، ژاپن و کره شمالی به دلیل وقوع سیلاب های شدید خسارت های را متحمل شده اند.

در نیوزیلند نیز زلزله ۶.۵ ریشتری در ۳۰ کیلومتری شرق "سدون" در نزدیکی جزیره جنوبی و در عمق هشت کیلومتری زمین روی داد. در این حادثه چهار نفر جان خود را از دست دادند و طبق کمیسیون زلزله در نیوزیلند، حداقل سه هزار و ۱۲۸ پرونده برای دریافت خسارت از شرکت های بیمه تشکیل شده است. بیمه گران در این کشور باید حدود ۴۰ میلیون دلار به مشتریان خود بپردازند.

پیش از این در گزارش ها آمده بود "انتظار می رود که چین با داشتن بازار سرمایه ۴۰۶ میلیون دلاری، تا سال ۲۰۲۰ میلادی به دومین بازار بزرگ بیمه عمر در جهان تبدیل شود. اما بارش سنگین برف و سرمای طاقت فرسای زمستان گذشته نیز بسیاری از كشاورزان چینی را با خسارات شدیدی روبه رو و ضعف ساختارهای بیمه ای در این كشور را نمایان کرد."

به گزارش صنعت بيمه طبق گزارش ها، چین از لحاظ نفوذ پوشش بیمه ای در رتبه ۴۹ جهان قرار دارد .در حال حاضر، بیش از ۷۰ هزار شرکت بیمه، ارگان واسطه ای بیمه، ارگان های کفالت بیمه و انواع گوناگون بیمه مانند بیمه عمر، بیمه تندرستی، بیمه حوادث و بیمه دارایی در چین وجود دارد.
https://akhbarbank.com/vdcc10qs.2bqeo8laa2.html
تازه ترین اخبار