۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷

تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر تغییر نرخ سود سپرده‌ها بر اساس تورم درباره نرخ دلار در بودجه گفت:‌ نظر من را بخواهید معتقدم که ارز باید تک نرخی شده و هر چه قیمت دلار در مرکز مبادلات است براساس آن عمل شود.
تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از ایسنا، محمود بهمنی در حاشیه دومین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث پیش فروش سکه و با بیان این‌که با توجه به پاسخگویی نیازهای خرد جامعه بخش حقوقی را برای پیش خرید حذف کرده‌ایم فقط اشخاص حقیقی می توانند سکه پیش خرید کنند که قیمت سکه تمام فعلا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده و سه روز دیگر ممکن است این قیمت در بازار کاهش یابد که ما نیز به تبع آن قیمتمان را کاهش می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قیمت سکه در چند روز آینده افزایش پیدا کند آیا در قیمت پیش فروش سکه نیز تغییری ایجاد می‌شود گفت: بعید است ما سکه پیش فروش کرده و افزایش قیمت سکه را در بازار شاهد باشیم ولی اگر افزایش قیمتی داشته باشد متعلق به خود خریدار خواهد بود. ولی اگر روند کاهشی داشته باشد ما نیز کاهش می‌دهیم.

رییس کل بانک مرکزی افزود:‌ در بدو امر تا ۱۰ قطعه نیم سکه و پنج قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش فروش می‌شود که از زمان پیش خرید تا شش ماه بعد از آن سکه‌ها تحویل داده می شود.

بهمنی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نرخ فعلی رقم پیش فروش سکه بالا در نظر گرفته شده است و ممکن است این قیمت نرخ سکه را در بازار افزایش دهد، اظهار کرد: مطمئن باشید قیمت در بازار با توجه به این موضوع افزایش نمی‌یابد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تورم تغییر در نرخ سود سپرده ها چگونه خواهد بود گفت: در این رابطه باید تصمیم بگیریم و گزارش را به شورای پول و اعتبار ببریم که تصمیم گیری شود.

بهمنی خاطرنشان کرد: کسانی که سکه پیش خرید کرده و منصرف شدند می توانند پول خود را دریافت کنند و فعلا سودی تعلق نمی‌گیرد.
https://akhbarbank.com/vdcba9b8.rhbgwpiuur.html
تازه ترین اخبار