۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۱
تعطيل كردن صندوق جوانان خير،دليل تفحص از بانك مركزي است

برخي از نمايندگان مجلس از جوانان خير حقوق مي گيرند

با هيچ كسي معامله نمي كنيم
معاون نظارتی بانک مرکزی با انتقاد شدید از مصوبه روز گذشته مجلس درباره تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مدعی شد: تحقیق و تفحص مجلس واکنش تعداد قلیلی از نمایندگان مجلس به اجرای قوانین و مصوبات مجلس توسط بانک مرکزی است.
برخي از نمايندگان مجلس از جوانان خير حقوق مي گيرند
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از ايسنا، ابراهیم درویشی اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان آذربایجان شرقی و غربی و غرب کشور همواره از بانک مرکزی تقاضا می‌کردند که بانک مرکزی مجوز صندوق جوانان خیر را صادر کند اما این صندوق، صندوق متخلفی است که عملکرد آن ربوی است.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: مدت هشت سال است که علی‌رغم اخطارهای بانک مرکزی با توجه به حمایت تعدادی از نمایندگان استان به فعالیت متخلفانه خود ادامه می‌دهند. بنابراین بانک مرکزی بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود این موسسه متخلف را جمع‌آوری و هیچ گونه مجوزی به این صندوق متخلف نداده بود.

درویشی در ادامه اظهار کرد: در عین حال موسسه اعتباری کوثر را در کنار این موسسه قرار دادیم تا سپرده‌های مردم از بین نرود. حتی موسسه کوثر قبول کرد کسانی که در این صندوق متخلف سپرده‌گذاری کرده بودند و منتظر وام بودند تسهیلات آنها را تا سقف مقرر شورای پول و اعتبار یعنی ۵۰ میلیون ریال پرداخت کنند.

درویشی اظهار کرد: لازم به ذکر است تعداد اندکی از نمایندگان مجلس که عمدتا نمایندگان آذربایجان شرقی و غربی بودند بانک مرکزی را تحت فشار قرار داده بودند تا مجوز این صندوق متخلف را که با ۶۴ شعبه در چهار استان فعالیت می‌کرد سپرده‌های مردم را مورد سوء استفاده شخصی قرار می‌داد مجوز بدهد و حتی بانک مرکزی را تهدید به تحقیق و تفحص کردند.

درویشی با بیان این که بانک مرکزی در اجرای قوانین مصوب مجلس توجهی به این درخواست نامعقول نکرد و هیچ گونه مجوزی به این موسسه نداد و آن را جمع‌آوری کرد، تصریح کرد: برخی از نمایندگان استان نیز در دوره‌های قبلی و در دوره‌ فعلی مجلس عضو هیات مدیره‌ این صندوق بودند و علی‌رغم این که طی نامه‌ رسمی به بانک مرکزی اعلام کرده بودند که از عضویت هیات مدیره خارج شدند بر اساس آخرین استعلام بانک مرکزی که در تاریخ چهارم دی ماه سال جاری از اداره‌ ثبت آذربایجان شرقی اخذ شد کماکان این شخص نایب‌ رییس هیات مدیره‌ صندوق متخلف است و مبالغی را تحت عنوان حقوق یا شرکت در جلسه از این صندوق دریافت کرده بودند که اسناد آن موجود است.

درویشی گفت: لازم به ذکر است یکی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی به معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد که ما خود را به خواب زده‌ایم و شما نمی‌توانید ما را بیدار کنید یا مجوز را می‌دهید و یا تحقیق و تفحص؛ که بانک مرکزی تحقیق و تفحص را آن هم در صحن علنی پذیرفت.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: با این کار خواستیم تا سایر نمایندگان مجلس را مردم شریف ایران به عمق این قضایا پی ببرند و تاکید می‌کنم بانک مرکزی هرگز بر سر قوانین مصوب نظام با هیچ کس معامله نخواهد کرد.
https://akhbarbank.com/vdcg.t9yrak9unpr4a.html
تازه ترین اخبار