۰
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۷
معاون بانک مرکزی خبر داد:

گزارش تخلفات ارزی بانک‌ها نهایی شد

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: گزارش تخلفات ارزی از سوی بانک مرکزی تهیه و به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از ايسنا، ابراهیم درویشی اظهار کرد: این گزارش باید در مراکز مرتبط مورد تایید قرار بگیرد و اگر مراجع ذی‌ربط آن را تایید کنند آن را منتشر خواهیم کرد، در غیر این‌صورت این گزارش منتشر نخواهد شد.
وی درباره زمان اعلام نتایج بررسی و نهایی شدن گزارش گفت: این موضوع در دست بررسی است و زمان آن مشخص نیست. 

پس از برداشت حدود سه هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی از حساب برخی بانک‌ها و اعلام علت این موضوع از سوی رییس کل بانک مرکزی، قرار بود تا پایان تیر ماه امسال تسویه حساب ارزی بانک مرکزی با بانک‌ها انجام شود.

ششم خرداد ماه امسال محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در مورد علت برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌ها اظهار کرده بود: ما براساس مصوبه‌ای که از هیات دولت داشتیم، باید ۸۷ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال حساب بانک‌ها به دلیل تخلفی که در فروش ارز انجام شده بود، برداشت می‌کردیم، اما از آنجا که فکر می‌کردیم بانک‌ها ممکن است این مبلغ را نداشته باشند، یک سوم آن را معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال، از حساب بانک‌ها برداشتیم.

در ابتدای سال، طبق اعلام بانک مرکزی، برخی بانک‌ها ارز دریافتی از بانک مرکزی را به قیمت آزاد به فروش رسانده بودند. به همین دلیل بانک مرکزی اقدام به برداشت از حساب آنها کرد.

از آن زمان تاکنون ماه‌ها می‌گذرد و مدتی پیش هم رییس کل بانک مرکزی در این باره اظهار کرد: فکر می‌کنم آن رقمی که در مرحله اول از حساب بانک‌ها برداشت کردیم، یک رقمی نیز باید به آن اضافه شود و حتما برداشت دوباره‌ای از حساب آنها داشته باشیم؛ اما در این میان مدیران بانک‌ها اعلام کردند که بحث تخلف ارزی در کار نبوده و در این زمینه جلساتی نیز داشته و این موضوع را بارها عنوان کرده‌اند.
https://akhbarbank.com/vdcg.t9yrak9xzpr4a.html
تازه ترین اخبار