۰
بررسی ها نشان می دهد، بیمه پارسیان سال گذشته رشد خیره کننده بیش از نیم هزار و ۴۲۲ درصدی در سود عملیاتی و انباشته را رقم زد.
به گزارش اخباربانک، سال ۱۴۰۱ از جهات زیادی برای بسیاری از شرکت ها به واسطه تغییر سیاست های اقتصادی دولت سال دشواری بود. روند افزایش نرخ ارز، رشد تورم و افزایش قیمت در کالاهای اساسی باعث شد تا بنگاه های اقتصادی با چالش های زیادی روبرو شوند.

براساس این گزارش، نتایج حاصل از این موضوعات اثرات بیشتری روی برخی شرکت ها بویژه شرکت های بیمه ای داشت. چرا که در چنین شرایطی ساز و کار ارایه خدمات و فروش بیمه نامه ها به عموم مردم سخت و دشوار شد و البته در ادامه روند نرخ شکنی برخی شرکت های بیمه ای برای جذب پرتفوی بیشتر سبب شد تا تحولات معناداری در این زمینه مشاهده شود.

بررسی ها نشان می دهد به رغم این مسائل برخی شرکت های بیمه روند رو به رشد قابل توجهی را در سال گذشته تجربه کردند و علاوه بر اینکه موفق به جذب پرتفوهای ارزشمند شدند، سود عملیاتی قابل ملاحظه ای را نیز رقم زدند.

بیمه پارسیان در پایان سال قبل بیش از ۷.۸ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرد و رشد ۸۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ رقم زد. این شرکت بیمه ای در پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پرداخت خسارت داشت تا در این زمینه هم نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۸۹ درصدی را خلق کرده باشد.

سایر نتایج از صورت های مالی بیمه پارسیان حاکی از این است، سود عملیاتی در پایان سال مالی ۱۴۰۱ با ۵۶۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۳۸۵.۶ میلیارد تومان رسیده که عمده دلایل چنین رشدی را باید در افزایش سود ناشی از تسعیر ارز نسبت به سال ۱۴۰۰ و افزایش درآمد سرمایه گذاری های ناشی از تقسیم سود شرکت های سرمایه پذیر جستجو کرد.

دیگر دستاورد بیمه پارسیان در پایان سال قبل رشد خیره کننده و چند صد درصدی سود انباشته بود. طبق صورت های مالی تلفیقی، سود انباشته در پایان سال قبل ۵۰۰.۹ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۲۲ درصدی را پشت سر گذاشت. رقم سود انباشته این شرکت هم در صورت های مالی جداگانه ۴۴۵.۸ میلیارد تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۷۹ درصدی را محقق کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcirva3.t1auu2bcct.html
تازه ترین اخبار