۰
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱

2 بانک مجوز افزایش سرمایه گرفتند

هشت شرکت و دو بانک بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه ۱۸ تا ۴۰۰ درصدی را از سه محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.
2 بانک مجوز افزایش سرمایه گرفتند
به گزارش اخباربانک، 10 شرکت بهمن دیزل، بیمه حافظ، بانک رفاه، پترو گامرون، سرمایه گذاری توکا فولاد، تکادو، آرتاویل تایر، قند ارومیه، مس افق کرمان و بانک پاسارگاد به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 30، 61، 222، 367، 200، 400، 32، 100، 34 و 18 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر اساس این گزارش، "خدیزل" سرمایه فعلی را از 1.6 به 2.1 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

سرمایه فعلی "وحافظ" از 185.8 به 300 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل آورده نقدی سهامداران و برای رعایت الزامات بیمه مرکزی و اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

"ورفاه" سرمایه فعلی را از 19.2 به 62 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای اصلاح ساختار مالی و و بهبود نسبت‌های مالی اعمال می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 62 به 66 هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان و بانک مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

سرمایه فعلی "شگامرن" از 6 به 28 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار SME فرابورس از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی صرف می شود.

"وتوکا" سرمایه فعلی را از 403 به 1.2 هزار میلیارد تومان می رساند. 408 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 400 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای جلوگیری از خروج نقدینگی، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‎های سرمایه پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه گذاری های صورت گرفته، اعمال می شود.

سرمایه فعلی "وکادو" از 79.7 به 398.6 میلیارد تومان می رسد. 79.7 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 239.1 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی، مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر صرف می شود.

"پارتا" سرمایه فعلی را از 471 به 620 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای  اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

سرمایه فعلی "قاروم" از 17.1 به 34.3 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

"فافق" سرمایه فعلی را از 350 به 470 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل سود انباشته برای جبران مخارج مشارکت انجام شده در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و توسعه پرتفوی سرمایه‌گذاری اعمال می شود.

سرمایه فعلی "وپاسار" از 27.2 به 32.2 هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این بانک بورسی از محل آورده نقدی سهامداران و برای افزایش سقف اعطای تسهیلات، بهبود نسبت های بانکی و توسعه خدمات صرف می شود.
 
https://akhbarbank.com/vdccemqo.2bqxs8laa2.html
تازه ترین اخبار