۰
سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴

سقوط طلای جهانی ادامه‌دار شد

قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و اظهارات تند برخی از اعضای فدرال رزرو کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران سقف بدهی ایالات‌متحده را نیز در نظر داشتند.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۸ درصد کاهش به ۱۹۶۴ دلار رسید و در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۹۶۵ دلار رسید.

شاخص دلار ثابت بود و باعث کاهش جذابیت طلا برای خریداران خارجی شد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات‌متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در مورد افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت ایالات‌متحده تنها ۱۰ روز قبل از نکول احتمالی اقتصاد به توافق نرسیدند اما متعهد به ادامه گفتگو شدند.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، با حفظ طلا در فشار گفت که ممکن است به افزایش نرخ بهره نیاز باشد و این افزایش به تقاضا برای دارایی با بازده صفر آسیب می‌رساند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که به نظر می‌رسد که خطرات مهم برای طلا کاهشی است زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هشدار می‌دهد که ممکن است زمان توقف افزایش نرخ رسیده باشد.

ابزار CME FedWatch نشان داد که بازارها در حال حاضر با احتمال ۸۴.۷ درصدی قیمت گذاری شده‌اند که فدرال رزرو در ماه آینده بر روی نرخ‌ها ثابت بماند.

یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد اقتصاددانان انتظارات خود از زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را عقب انداخته‌اند و پیش‌بینی‌های خود را برای تورم و قدرت بازار کار افزایش داده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس هشدار داد اگر چه ممکن است بدترین فشارهای بخش بانکی به پایان رسیده است، اما تاریخ نشان می‌دهد که نباید مشکلات بیشتر را رد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۳.۵۵ دلار رسید، پالادیوم ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۴۸۵ دلار و ۵۹ سنت رسید و پلاتین در ۱۰۶۶ دلار و ۵۹ سنت ثابت بود.
https://akhbarbank.com/vdcf0vd1.w6dx1agiiw.html
تازه ترین اخبار