تغییر جدید در پرداخت حق بیمه

31 ارديبهشت 1402 ساعت 17:05

حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده تامین اجتماعی برای مابه التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۲ تا ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۱۵، ۲۰ و ۸۵ و برای ما به التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۰، ۱۹ و ۱۱ خواهد بود.


به گزارش اخباربانک، بر اساس ماده 65 لایحه برنامه هفتم توسعه، پس از لازم الاجرا شدن این قانون حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده در سازمان تأمین اجتماعی با رعایت ماده (29) قانون تامین اجتماعی برای مابه التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر 2 تا 5 برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب 15، 20 و 85 و برای ما به التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر 5 برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب 0، 19 و 11 خواهد بود.

 
تبصره 1- پس از لازم الاجرا شدن این قانون در صندوق‌‌های بازنشستگی لشکری و کشوری حق بیمه سهم کارفرما و بیمه شده برای ما به التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر 2 تا 5 برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب 12.5 و 10 و برای مابه التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر 5 برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب 11.5 و 11 خواهد بود.

تبصره 2- در سایر صندوق‌‌های بازنشستگی سطح بندی و ترکیب کسور بازنشستگی سهم بیمه شده و کارفرما به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران‌ می‌رسد.
 


کد مطلب: 90673

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/90673/تغییر-جدید-پرداخت-حق-بیمه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com