۰
۱
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
ارزش تنها یک پروژه بانک آینده خبر از استحکام مالی می دهد

ارزش 6 میلیارد دلاری یک پروژه بانک آینده

بانک آینده روز گذشته چهار افشای اطلاعات داشت که یکی از مهمترین آنها، افشای ارزش 255 هزار میلیارد تومانی پروژه ایران مال است که نه تنها می تواند زیان انباشته را جبران کند، بلکه می تواند به افزایش کفایت سرمایه مناسب منجر شود.این مهم خبر از استحکام مالی این بانک با تکیه بر ارزش پروژه های در اختبار دارد.
ارزش 6 میلیارد دلاری یک پروژه بانک آینده
خبرنگار: علی طالب زاده/ در شرایط فعلی اقتصادی کشور یکی از مهمترین سرمایه های دارای ارزش ذاتی بالا، پروژه های ساختمانی است.

ایران مال یکی از ابرپروژه هایی است که توسط شرکت توسعه بین‌الملل ایران (سهامی عام) که سهام شرکت مزبور، تحت مالکیت بانک آینده است.

مساحت تجاری ایران مال هم ردیف پروژه های بزرگ دنیا می ایستد و اندکی بزرگ تر از The Trafford center انگلستان و Mall of America آمریکاست.

این پروژه تجاری،تفریحی و توریستی با ارزش گذاری رسمی 255 هزار میلیارد تومانی توسط کارشناسان دادگستری نشان از حجم بالای نقدینگی بالفعل برای بانک آینده دارد.

این رقم نجومی با احتساب نرخ دلار حدودا 42 هزارتومانی صرافی ملی، بیش از 6 میلیارد دلار است.

جالب است بدانید که سرمایه ثبتی بانک آینده 16,000 میلیارد تومان است .

این حجم از نقدینگی انباشته شده می تواند از طریق مزایده یا بورس به بانک تزریق شود که نه تنها زیان انباشته را پوشش خواهد داد، بلکه به افزایش کفایت سرمایه این بانک خصوصی منجر می شود.

در بین بانک های خصوصی شاید دارا بودن این ثروت ارزشمند کم نظیر باشد.این ثروت با ورود خود جان تازه ای به کالبد بانک آنیده می دمد و در نهایت نیز سهامداران، مشتریان و شبکه بانکی از آن منتفع خواهند شد.

گفتنی است که ناترازی بانک ها یکی از مهمترین موانع اصلاح شبکه بانکی است.این ناترازی از عدم تناسب منابع و مخارج بانک ها و برداشت از منابع بانک مرکزی و مقروض شدن نشات می گیرد.حال بانک آینده در صورت تزریق منابع نقد شده از پروژه های بزرگ خود بویژه ایران مال می تواند ناترازی خود را از بین برده و حتی در بین چند بانک معدود با تراز و کفایت سرمایه خود قرار گیرد.

چنانچه مجوز عرضه بخشی از سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال، به عنوان یک دارایی ارزشمند به‌ویژه در شرایط فعلی که بازار سرمایه، عطش عرضه دارایی‌های واقعی را دارد صادر شود، موجبات فراهم‌ نمودن مشارکت مردم در مالکیت و اداره این مجموعه عظیم را تأمین و با جذب منابع قابل توجهی از پول‌های سرگردان، موجب تحرک بیش‌تر بازار سرمایه شده از سوی دیگر منابع بزرگ مالی به بانک تزریق شود.


 
https://akhbarbank.com/vdccmeqo.2bqxs8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
مسولان این بانک قرعه کشی سالیانه حساب های قرض الحسنه را انجام داده اند که باید هرچه سریعتر به تعداد سال هایی مع قرعه کشی انجام نداده اند انجام دهند
تازه ترین اخبار