ارائه راهکارهای جایگزین برای دارندگان همراه بانک نسخه IOS

19 بهمن 1401 ساعت 11:08

مدیر امور اجرایی فناوری اطلاعات بانک تجارت از احتمال غیرفعال شدن نسخه IOS همراه بانک و همراز این بانک از تاریخ ۲۰ بهمن ماه خبر داد و به تشریح و راهکارهای جایگزین برای تداوم دریافت سرویس توسط دارنده دستگاه های آیفون و آیپد شرکت اپل پرداخت.


به گزارش اخباربانک، هوشنگ ضروری در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک تجارت با اشاره به احتمال غیرفعال شدن نسخه IOS همراه بانک و همراز این بانک از تاریخ بیستم بهمن ماه گفت: به‌منظور کاهش اثرات این رویداد اقدامات و برنامه‌ریزی های گوناگونی صورت گرفته تا ارائه خدمت به مشتریان دچار اختلال نشود.

مدیر امور اجرایی فناوری اطلاعات بانک تجارت با اشاره به اینکه این قطعی سرویس ناشی از اقدام شرکت اپل، معطوف به اپلیکیشن‌های دیگر بانک‌های کشور نیز صورت گرفته است افزود: بانک تجارت در نخستین اقدام سرویس همراه بانک تجارت را به‌صورت نسخه وب اپلیکیشن PWA از طریق ادرس HB.TEJARATBANK.IR و به‌صورت رایگان در دسترس عموم مشتریان قرار داده است. بنابراین با توجه به اینکه ممکن است مشتریان برای ورود به همراه بانک، از ابزارهای بیومتریک (اثرانگشت و یا تشخیص چهره) استفاده کرده و رمز خود را فراموش کرده باشند، توصیه جدی می‌شود که مشتریان تا قبل از از کار افتادن همراه بانک خود، نسبت به تست ورود از طریق نسخه تحت وب (PWA) اقدام و درصورتی‌که رمز را فراموش کرده‌اند، نسبت به تعریف مجدد آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: نسخه‌های همراه بانک و همراز از طریق فروشگاه‌های معتبر ایرانی شامل سیبچه، سیب اپ و … همچنان قابل دریافت و استفاده است و این مارکت‌ها، با دریافت آبونمان از مشتریان، نرم‌افزارهای مختلف مورد استفاده را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که همراه بانک و همراز تجارت هم جزو آنها هستند. البته تاکید می‌شود بانک در مبالغ آبونمان پرداختی مشتریان سهیم نبوده و صرفا منافع آن مربوط به مارکت‌ها است. بانک تجارت به‌منظور حمایت از کاربران همراه بانک خود در حال انجام مذاکرات با این مارکت‌ها برای اخذ تخفیف قابل ملاحظه در پرداخت آبونمان مشتریان است که به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

ضروری خطاب به کاربران سامانه بانکداری اینترنتی بانک تجارت که با استفاده از برنامه همراز، رمز خدمات را دریافت می‌کنند هم گفت: امکان تغییر نوع رمز به پیامکی در سامانه بانکداری اینترنتی پیاده‌سازی شده و کاربران قابلیت استفاده از رمز ثابت و پیامک را دارند. همچنین مشتریان حقوقی استفاده کننده از همراز، می‌توانند نسبت به تغییر نحوه دریافت رمز از همراز به پیامکی از طریق سامانه اینترنت بانک اقدام کنند. نکته مهم اینکه بعد از تغییر رمز به شیوه پیامکی، رمزهای صادره همراز دیگر قابل استفاده نخواهد بود و برای ورود به سامانه و انجام تراکنش‌های درون برنامه‌ای، باید از رمز پیامکی استفاده کنند.


کد مطلب: 89355

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/89355/ارائه-راهکارهای-جایگزین-دارندگان-همراه-بانک-نسخه-ios

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com