۰
معاون بانک مرکزی اظهار داشت: مرحله آزمایشی ریال دیجیتال به زودی آغاز می‌شود اما این روند تدریجی خواهد بود و عجله زیادی برای اجرای ریال دیجیتال نداریم.
به گزارش اخباربانک، مهران محرمیان در نشست خبری نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه این همایش بزرگترین همایش بانکداری کشور است و آخرین پیشرفت‌های روز بانکداری در این همایش تشریح و معرفی می‌شود، اظهار داشت: رویکرد این است که بر روی ارزش آفرینی دیجیتال تمرکز شود اما دیجیتال شدن فرایند‌ها به خودی خود ارزش نیست و دیجیتالی شدن زمانی ارزش دارد که برای مشتری نهایی ارزش ایجاد کند و این دیجیتالی شدن باید در راستای خلق ارزش برای مشتری نهایی باشد.

وی با اشاره به ریال دیجیتال و اقداماتی در این حوزه انجام شده‌ است، ادامه داد: طبق اعلام شورای پول و اعتبار عنوان رمز ریال به ریال دیجیتال و رایاپول تغییر پیدا کرده و ریال دیجیتال را عملیاتی کردیم. اما ابعادی مختلفی آن از لحاظ امنیت، مباحث فنی و .... باید در شبکه بانکی تست و آزمایش انجام می‌شد و موضوع حساسیت بر روی تجربه کاربری وجود دارد که البته ارتقای خوبی در این حوزه انجام شده است.
 
معاون بانک مرکزی با بیان اینکه مرحله پیش آزمایشی انجام شده، گفت: مرحله آزمایشی ریال دیجیتال به زودی آغاز می‌شود اما این روند تدریجی خواهد بود و عجله زیادی برای اجرای ریال دیجیتال نداریم.

محرمیان در پاسخ به سوال ایلنا درباره نوع خدماتی که ریال دیجیتال به مردم و مشتری ارائه می‌دهد و اینکه آیا خدمات بین‌المللی خواهد داشت، گفت: بین‌المللی بودن ریال دیجیتال را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم اما خدمات ریال دیجیتال یا به طور کلی رمز ارزها ابعاد مختلف و متفاوتی دارند البته در بخش ریال دیجیتال هنوز محدودیت‌های فنی داریم. در این حوزه علاقه‌مندی بسیار بالا است و بازار می‌خواهد بداند چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد و چه خدماتی ارائه می‌شود که در همایش یک و دوم اسفند ماه تشریح داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال معاملات ارز ریال افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: اولین معامله انجام شده اما در فضای محدود بوده و تا پایان سال تعداد معاملات افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون بانک مرکزی درباره اقدامات انجام شده برای اعتبارسنجی بانک‌ها گفت: اعتبار سنجی بانک‌ها اولویت بسیار بالایی در بانک مرکزی دارد و گره کار هم در بخش دیتا گرفتن بوده است اما اجماع خوبی شکل گرفته که این کار پیش برود و قدم‌های مثبت خوب رو به جلو برداشته شده‌است.
https://akhbarbank.com/vdccs1q4.2bqoi8laa2.html
تازه ترین اخبار