۰
آمریکا، استرالیا و اتحادیه اروپا ۲۴ فرد و نهاد ایرانی را به دلیل ارسال پهپاد به روسیه برای حمله به اوکراین به فهرست تحریم‌ها اضافه کردند.
به گزارش اخباربانک به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: 7 نهاد ایرانی را به دلیل ارسال پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده کرده در فهرست سیاه تجاری قرار داده است.

براساس این گزارش، نهادهای ایرانی که به این فهرست اضافه شدند شامل شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران، سازمان تحقیقات و جهاد سپاه پاسداران، شرکت اوج پرواز ما دو نفر، شرکت پرآور پارس، صنایع هوایی قدس و شاهد.

همچنین استرالیا به همین دلیل چند مقام ارشد نظامی ایران را تحریم کرد. ممنوعیت سفر به استرالیا و مسدود شدن دارایی‌ها شامل 16 نفر از جمله عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ایران و شماری از مقامات ارشد نیروی مقاومت بسیج و بنیاد تعاون بسیج می‌شود.

این سومین دور از تحریم‌های استرالیا علیه ایران بر اساس قوانین تحریمی آن است که  اواخر سال ۲۰۲۱ به تصویب مجلس استرالیا رسید.

اتحادیه اروپا نیز شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) را به دلیل ساخت پهپاد برای سپاه پاسداران و تحویل آن به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا افزود و اعلام کرد: این شرکت ایرانی متخصص در ساخت هواپیماهای نظامی و غیرنظامی و بدون سرنشین (پهپاد) است. هسا پهپادهای مورد استفاده سپاه پاسداران را تولید می‌کند و در تحقیق، توسعه، تولید و عملیات پروازی پهپادها مشارکت دارد.

این شرکت‌ از تابعه‌های سازمان صنایع هوایی ایران (IAIO) که شرکت دولتی زیرمجموعه وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران (MODAFL) است. پهپادهای تولید شده هسا توسط فدراسیون روسیه در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌شود و مسئول حمایت از اقداماتی است که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می کند.
https://akhbarbank.com/vdchmin6.23nwkdftt2.html
تازه ترین اخبار