۰
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۶

جزییات افتتاح حساب جاری در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران شرایط افتتاح حساب جاری برای مشتریان و اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال را اعلام کرد.
به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس اعلام این بانک و بر اساس دستورالعمل های صادره منطبق بر مقررات و الزامات بالا دستی از سوی بانک مرکزی، عدم وجود چک برگشتی، عدم وجود تعهدات غیرجاری در شبکه بانکی و نداشتن حساب جاری مشابه در بانک ملی ایران از جمله شرایط و مقررات افتتاح حساب جاری برای اشخاص حقیقی ایرانی بالاتر از ۱۸ سال و اشخاص حقیقی ایرانی کم تر از ۱۸ سال دارای حکم رشد از مراجع قضایی است. 

همچنین پذیرش تعهدنامه شرایط و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، پذیرش شرایط و مقررات افتتاح حساب جاری، تکمیل فرم افتتاح حساب و اعلام اطلاعات هویتی، مالکیتی و اقتصادی و ارایه مستندات صحت سنجی آدرس محل سکونت از دیگر شرایط افتتاح حساب های جاری است.

لازم به ذکر است، حساب جاری از کاربردی‌ترین حساب‌های سیستم بانکی است و دسته چک یکی از ابزارهای برداشت از این حساب است که به نام صاحب حساب صادر شده و با نوشتن تاریخ و مبلغ مشخص روی هر برگه چک، امکان برداشت از حساب برای اشخاص دیگر را فراهم می کند. 

بانک در صورت ناکافی بودن موجودی حساب جاری مکلف به پرداخت وجه چک از سایر حساب های شخص نزد خود بوده و در صورت عدم کفایت مجموع این مبالغ، گواهینامه عدم پرداخت به میزان کسری مبلغ چک صادر خواهد شد.

با توجه به اتصال خودپردازهای بانک ملی ایران به سامانه صیاد، صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان چک های صیادی می‌توانند بدون لزوم یکسان بودن بانک صادرکننده چک و خودپرداز، نسبت به «ثبت»، «استعلام و تایید دریافت»، «استعلام وضعیت و انتقال»‌ و «عودت انتقال چک» اقدام کنند؛ همچنین امکان استعلام توسط صادرکننده چک نیز از طریق دستگاه های خودپرداز فراهم است.

مشتریان گرانقدر باید در زمان انجام معاملات خود حتما از ثبت چک های صیادی توسط صادرکننده در سامانه صیاد اطمینان حاصل کرده و درصورت عدم ثبت یا هرگونه مغایرت میان اطلاعات ثبت شده در این سامانه با اطلاعات مندرج در برگه چک، از پذیرش آن خودداری کنند.
https://akhbarbank.com/vdchqin6.23nwidftt2.html
تازه ترین اخبار