خودرو فیدلیتی در نسخه برقی به ایران آمد

9 بهمن 1401 ساعت 9:29

فیدلیتی برقی به عنوان اولین خودرو الکتریکی کشور برای انجام تست‌های فنی به ایران آمد.


فیدلیتی برقی در واقع همان چری eQ5 بوده که در قالب یک شاسی بلند جمع‌وجور طبق زبان طراحی سری الکتریکی مورچه این خودروساز چینی توسعه پیدا کرده است. چری eQ5 که دومین محصول از این سری محسوب می‌شود نسبت به سایر محصولات چری از طراحی متفاوتی بهره می‌برد.
 
البته در نمای جلوی این خودرو شاهد طراحی مشابه با شاسی بلندهای لینک اند کو هستیم. در نمای عقب خودرو نیز عناصر طراحی مشابه فونیکس FX به چشم می‌خورد. به طور کلی این خودرو از طراحی جذاب و هماهنگی بهره می‌برد. از ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به جلوپنجره بسته همانند سایر خوردوهای الکتریکی، چراغ‌های چند تکه در جلو و سقف شیب‌دار اشاره کرد.

مشخصات فنی
چری این خودرو برقی را بر پایه پلتفرم LFS توسعه داده که استفاده از بدنه آلومینیومی با وزن کم و استحکام زیاد جزو ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود. مشتریان در بازار چین می‌توانند فیدلیتی برقی را در سه تیپ مختلف با سه سطح قدرتی متفاوت سفارش دهند.
این خودرو در نسخه پایه قدرتی برابر با ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد، در نسخه میانی نیز از قدرتی برابر با ۱۷۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد و در تیپ سوم نیز حداکثر قدرتی برابر با ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.
برای نسخه پایه و میانی این شاسی بلند برقی باتری ۷۰.۱ کیلووات ساعتی با پیمایش ۵۱۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است، اما تیپ سوم یا قوی‌تر آن از باتری با ظرفیت ۸۸ کیلووات ساعتی با پیمایش ۶۲۰ کیلومتر با هر بار شارژ بهره می‌برد. این خودرو بسته به تیپ با قیمت ۲۲ تا ۲۸ هزار دلار در بازار چین به فروش می‌رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی فیدلیتی برقی
فیدلیتی برقی در بخش طراحی داخلی همانند بخش بیرون از طراحی مدرن و مینیمال بهره می‌برد. از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو نیز می‌توان به تعویض هوشمند خط، سیستم نقطه کور، رادار خطی، سیستم جلوگیری از تصادف، سیستم کمکی پارک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم عامل هارمونی هواوی، سانروف پانورامیک، سیستم پاکسازی هوا، تشخیص چهره، شارژر بی‌سیم، نمایشگر مرکزی لمسی و صفحه‌آمپر دیجیتالی اشاره کرد.


کد مطلب: 89195

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/89195/خودرو-فیدلیتی-نسخه-برقی-ایران-آمد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com