استون مارتین DBS 770 آلتیمیت؛ قدرتمندترین ورژن از DBS

4 بهمن 1401 ساعت 9:22


استون مارتین DBS 770 آلتیمیت، قوی ترین نسخه DBS در تمام دوران حیات این خودرو به شمار می آید و هنوز مشخص نیست که آیا نسل بعدی این خودروی انگلیسی دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر باشد یا خیر.
استون مارتین DBS 770 آلتیمیت
دلیل نام گذاری ۷۷۰
نام استون مارتین ۷۷۰ به خروجی پیشرانه حجیم آن اشاره دارد. پیشرانه تویین توربو ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر Vشکل این خودرو قادر به تولید قدرتی معادل با ۷۵۹ اسب بخار است و برای قدرت بیش تر، مهندسان صرفاً قادر بودند از پیشرانه برقی در کنار این واحد بنزینی استفاده کنند که خوشبختانه در مورد این هیولا چنین اتفاقی رخ نداده است.

ظاهر نسخه آلتیمیت
استون مارتین DBS 770 آلتیمیت
استون مارتین DBS 770 آلتیمیت
استون مارتین DBS 770 آلتیمیت در بخش ظاهری به رینگ های ۲۱ اینچی جدیدی مجهز شده است که دارای سه رنگ مختلف هستند. کاپوت خودرو دارای یک ورودی هوای نعلی شکل است و یک اسپلیتر جدید نیز برای پروفیل جلو نصب شده است. از دیگر نکات بدنه خودرو می توان به کاربرد فیبرکربن در قسمت های مختلف از جمله اطراف شیشه ها، قاب آینه ها، تزیینات گلگیرها و … اشاره کرد. در قسمت عقب هم یک دیفیوزر با دیزاین جدید نصب شده است.

داخل کابین استون مارتین DBS 770 چه خبر است؟
کابین استون مارتین DBS 770 آلتیمیت
استون مارتین DBS 770 آلتیمیت
درون کابین، به صورت استاندارد، به صندلی های اسپرت پلاس با بالشتک های چرمی و تودوزی جیر آلکانترا مجهز شده است. ترکیب رنگ کابین به صورت انحصاری برای این نسخه تدارک دیده شده است و در نهایت، یک پلاک ویژه به مشتری نشان خواهد داد که سوار بر چندمین نسخه تولیدی DBS ۷۷۰  آلتیمیت از بین ۴۴۹ دستگاه تولیدی است.

 
تغییرات فنی نسخه آلتیمیت
استون مارتین DBS 770 آلتیمیت
مهندسان استون مارتین سیستم ورودی هوا و جرقه زنی پیشرانه DBS 770 آلتیمیت را به روزرسانی کرده اند و هفت درصد فشار بوست را نیز افزایش داده اند. به این ترتیب، تنظیم دقیق پارامترهای موتور به توان تولیدی بیش تر آن کمک کرده است. قدرت ۷۵۹ اسب بخاری این خودرو برای رساندن آن به نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت کاملاً کفایت می کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این خودرو نیز دوباره کالیبره شده تا بهترین عملکرد را برای خودرو به ارمغان بیاورد.
قدرت بیش تر، ترمز بهتر هم می طلبد، اما دیسک های ترمز کربن سرامیکی استون مارتین DBS استاندارد از پس متوقف کردن نسخه آلتیمیت هم برمی آیند. این خودرو دارای دیسک های ترمز ۱۶.۱ اینچی در جلو و ۱۴.۱ اینچی در عقب است. یک ستون فرمان جدید با پایه ثابت هم برای DBS 770 آلتیمیت نصب شده است که دقت عمل و پاسخ سریع تری نسبت به چرخش فرمان توسط راننده ارائه می دهد. مقدار مقاوم سازی شاسی هم بیش تر شده، اما کیفیت سواری آن کاهش نیافته است.

همان طور که گفته شد، استون مارتین قرار است تنها ۴۴۹ دستگاه از DBS 770 آلتیمیت را به تولید برساند که ۳۰۰ دستگاه از آن کوپه و مابقی Volante خواهند بود. با وجود عدم اعلام قیمت این خودرو توسط کمپانی مادر، تمام ۴۴۹ دستگاه ۷۷۰ آلتیمیت، سفارش گذاری شده اند.
 
استون مارتین DBS 770 آلتیمیت چه مشخصاتی دارد؟
نام استون مارتین ۷۷۰ به خروجی پیشرانه حجیم آن اشاره دارد. پیشرانه تویین توربو ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر Vشکل این خودرو قادر به تولید قدرتی معادل با ۷۵۹ اسب بخار است.
 
استون مارتین DBS 770 آلتیمیت چه ویژگی هایی در کابین دارد؟
این خودرو به صورت استاندارد به صندلی های اسپرت پلاس با بالشتک های چرمی و تودوزی جیر آلکانترا مجهز شده است. ترکیب رنگ کابین به صورت انحصاری برای این نسخه تدارک دیده شده است و در نهایت، یک پلاک ویژه به مشتری نشان خواهد داد که سوار بر چندمین نسخه تولیدی DBS 770 آلتیمیت از بین ۴۴۹ دستگاه تولیدی است.
 
استون مارتین DBS 770 چه تعداد تولید خواهد شد؟
استون مارتین قرار است تنها ۴۴۹ دستگاه از DBS 770 آلتیمیت را به تولید برساند که ۳۰۰ دستگاه از آن کوپه و مابقی Volante خواهند بود.


کد مطلب: 89119

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/89119/استون-مارتین-dbs-770-آلتیمیت-قدرتمندترین-ورژن

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com