۰
در این گزارش کشورهایی را معرفی می‌کنیم که بیشترین میزان ذخایر طلا را دارند.
به گزارش اخباربانک، در گزارشی که صندوق بین‌المللی پول در سال 2023 منتشر کرد، آمریکا به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر طلا قید شده است. در این گزارش به رقم ذخایر و برخی از کشورهایی اشاره می‌کنیم که در لیست بزرگترین دارندگان ذخایر طلا شناخته می‌شوند.
 
طبق گزارش‌ها آمریکا حدود ۸ هزار و ۱۳۳ تن طلا دارد که با اختلاف بالا از کشورهایی مثل آلمان و ایتالیا به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر طلا شناخته می‌شود. نمودار زیر به خوبی وضعیت کشورها را نشان می‌دهد. کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، فرانسه و روسیه در راس قرار دارند. وضعیت کشورهایی مثل هند، هلند، ترکیه و تایوان هم تقریبا شبیه به هم و حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ تن است. 

بیشتر کشورهایی که در ابتدای نمودار قرار دارند، عددهای حول ۱ تا ۲ هزار تن را برای خود به ثبت رسانده‌اند. در پایین نمودار هم کشورهایی مثل بلژیک، لبنان و اتریش دیده می‌شوند که حدود ۲۰۰ تن ذخایر طلا دارند. 

نکته مهمی که برخی رسانه‌ها مطرح می‌کنند این است که در طول ۵۰ سال اخیر هیچ منبع رسمی و غیر رسمی نتوانسته از محل ذخایر طلای کشور آمریکا بازدید و آن را ببیند. همین مساله باعث شده که در رقم واقعی ذخایر طلای آمریکا تردید ایجاد شود.

بزرگترین دارندگان ذخایر طلا در جهان معرفی شدند
 
https://akhbarbank.com/vdcdjz0j.yt0nn6a22y.html
تازه ترین اخبار