۰
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷

رئیسی: وضعیت قیمت طلا و ارز کاهشی خواهد شد

رئیس جمهور گفت: وضعیت قیمت طلا و ارز کاهشی خواهد شد. با توجه به منابع و ظرفیت های کشور و همکاری دولت و مجلس، در اجرای منویات رهبری و خواسته مردم، آینده را روشن می‌بینم.
رئیسی: وضعیت قیمت طلا و ارز کاهشی خواهد شد
به گزارش اخباربانک، ابراهیم رئیسی که همزمان با تصویب کلیات لایحه بودجه۱۴۰۲در کمیسیون برنامه و بودجه راهی مجلس شد، خطاب به نمایندگان اعلام کرد: دولت برای ۴ محور اساسی مسکن، تغذیه و معیشت، خودرو و حوزه سلامت برنامه دارد  و حمایت از بازار سرمایه و بهبود معیشت مردم از موارد مهم بودجه سال آینده است. علت افزایش هزینه ها به دلیل حقوق و دستمزد است.

وی افزود: تمام تلاش دولت این بوده که سال جاری را با رشد اقتصادی دنبال کند، چون ما قبل از آغاز این دولت، چهار دهم رشد داشتیم، اما الان شاهد قریب به چهار درصد رشد اقتصادی هستیم. رشد سرمایه گذاری، کاهشی شدن تورم و رشد تولید را داریم و این‌ها نشانه‌های خوبی است. پنج درصد رشد تولید داشتیم. رشد تولید و اشتغال را هم داشته‌ایم. با وجود همه تحریم‌ها شاهد افزایش صادرات نفت خام و میعانات گازی هستیم و به منابع ارزی خود دسترسی داشته‌ایم. سعی کردیم استقراض نشود.

رییسی خاطر نشان کرد: با وجود افزایش پرداخت یارانه، سعی کردیم استقراض نکنیم و این موفقیتی برای دولت است. تلاش بسیاری شد تا زیرساخت‌ها برای کالابرگ الکترونیکی فراهم شود که این کار انجام شد و در برخی استان‌ها به اجرا رسید. تلاش برای تحقق درآمد‌های نفتی و مالیاتی انجام شد. نسبت به مقابله با فرار مالیاتی تلاش شد. تعرفه گذاری خدمات پرستاری و رتبه بندی معلمان انجام شد. در حوزه صنعت، ارزش افزوده آن در شش ماه اول سال پنج درصد است که از، سال۹۶ بی سابقه است. ارزش افزوده معدن الان مثبت شده است. تولید لوازم خانگی، خودرو و پتروشیمی رشد داشته است. رتبه هفتم تولید فولاد را بدست آورده‌ایم. در زمینه تولید گام‌های خوبی برداشته می‌شود. ۱۷ درصد ارزش تجارت کشور و ۱۹ درصد ارزش صادرات کالا‌های غیر نفتی رشد داشته است.

رییس جمهور در ادامه درباره وعده دولت برای ایجاد ۱ میلیون شغل، گفت: این وعده محقق شده است که این را کافی نمی‌دانیم و باید تلاش بیشتری شود. در زمینه کشاورزی رشد ۱۷ درصدی تولید غلات را داشته‌ایم. ۶۰ درصد خرید تضمینی گندم افزایش داده شده است. در زمینه تولید دانش بنیان، فقط در زمینه کشاورزی ۷۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شده است.

وی ادامه داد: تلاش شده است در بودجه۱۴۰۲ سیاست‌های برنامه هفتم، سند آمایش سرزمینی و سند تحول دولت مورد توجه قرار گیرد. سعی شده از درج احکام غیر مرتبط با بودجه جلوگیری شود و احکام دایمی جدا شود. شفافیت و درج تمام منابع و مصارف گنجانده شود. بهبود معیشت مردم، تعادل در پرداخت ها، کاهش تورم، صرفه جویی، حمایت از بازار سرمایه، افزایش درآمد مالیاتی، توجه به بهداشت و درمان، توجه به رشد اقتصادی و اشتغال و فعال شدن صندوق‌های عدالت و پیشرفت در همه استان‌ها مدنظر بوده است.

رییسی افزود: تامین یارانه نقدی و کالابرگ معادل ۳۶۰ همت دیده شده است. تامین یارانه نان پیش بینی شده است. تولید خودرو مد نظر است و کمبود‌ها با واردات جبران می‌شود. البته اساس کار توجه به تولید خودرو با کیفیت است.

وی ادامه داد: ۳۱ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است. هزار میلیارد تومان برای هر استان در نظر گرفته شده است. درآمد مازاد استان در این صندوق اشتغال استان قرار می‌گیرد. کاهش هفت درصدی مالیات شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده است. رشد ۴۳ درصدی بخش سلامت در نظر گرفته شده است. تامین زمین برای ساخت مسکن و پیش بینی تخفیف‌های مالیاتی برای پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

رییس جمهور گفت: تلاش کردیم مغایرتی بین درآمد و هزینه نباشد تا کسری بودجه ایجاد نشود. ریسک منابع به حداقل برسد. تکالیف بانک‌ها را به حداقل رساندیم. از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کنیم و مودیان جدید در نظر گرفته ایم. افزایش هزینه‌ها به خاطر افزایش حقوق و دستمزد و همچنین افزایش یارانه‌ها است.

رییسی افزود: دولت در زمینه مسکن، معیشت، خودرو و سلامت برنامه کوتاه مدت دارد که حتما وضعیت در آینده نزدیک متفاوت خواهد شد. دشمن دنبال ایجاد ناامیدی است، اما تلاش دولت باید برای ایجاد امید برای مردم باشد. پیام دولت و مجلس باید پیام امیدبخشی به مردم باشد. دشمن دنبال ایجاد تردید و یاس در دل مردم است و تمام تصمیمات ما باید ایجاد امید باشد. دولت در این چهار زمینه، برنامه بلند مدت هم دارد.

رییسی با بیان اینکه وضعیت قیمت طلا و ارز کاهشی خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به منابع و ظرفیت‌های کشور و همکاری دولت و مجلس، در اجرای منویات رهبری و خواسته مردم، آینده را روشن می‌بینم. همه آمار‌ها بیانگر رشد تولید و سرمایه گذاری و اشتغال است. ما این رشد را ارتقاء خواهیم بخشید و دشمن را شکست خواهیم داد.

وی افزود: رشد متوسط۲۰ درصد حقوق شاغلین و بازنشستگان، معافیت مالیاتی حقوق تا۷ میلیون تومان، در نظر گرفتن۷ میلیون تومان حقوق، کاهش تعرفه نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی از۴ به ۲ درصد، افزایش اعتبارات تملک‌های دارایی سرمایه‌ای به میزان ۲۶ درصد، پیش بینی تامین سرمایه از محل تهاتر نفت برای تولید، پیش بینی ۵۴۰ همت برای سرمایه گذاری در شرکت‌های تولیدی، اختصاص ۱۵ همت سهام دولت به صندوق تثبیت سرمایه، اختصاص ۱۰ درصد از منابع هدفمندی یارانه برای تامین دارو، تامین منابع برای ساخت مسکن از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه است. امسال ما ۴۰ درصد از صندوق توسعه ملی را در بودجه نیاوردیم.

رییسی گفت: این بودجه به همه فعالان اقتصادی باید پیام امیدبخش باشد تا فعالیت اقتصادی در کشور بیشتر شود.

وی گفت: همچنین شفافیت و درج تمام منابع و مصارف در سقف بودجه مورد تاکید قرار گرفته و عدالت در پرداخت‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز از موارد مهم است و تلاش خواهد شد مغایرتی بین درآمدها و هزینه ها نباشد. در این میان سعی شدتکالیف بانک ها در این بودجه به حداقل رسانده شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcjiyeo.uqehozsffu.html
تازه ترین اخبار