۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حمایت از افزایش سرمایه بانک های بورسی و دولتی، دو مسیر اعمال این برنامه در لایحه بودجه سال آینده را اعلام کرد.
به گزارش اخباربانک، جعفر قادری با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه بانک ها از دو جهت و توجه بودجه ۱۴۰۲ به این مسئله به خانه ملت، گفت: اول اینکه افزایش سرمایه در عین حالی که سمت چپ و ترازنامه سرمایه بانک‌ها را اضافه می کند در سمت راست دارایی و حجم نقدینگی بانک‌ها را برای وام دهی افزایش می دهد.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد بانک‌ها برای پذیرش عاملیت و تعهدات و ضمانت ها یا پرداخت تسهیلات بیشتر با چالش عدم کفایت سرمایه مواجه می شوند و به صورت موردی از طریق بانک مرکزی و به واسطه شورای پول و اعتبار، مجوز تسهیلات بالاتر از سقف پیش‌بینی شده را می گیرند. بنابراین کاملاً ضرورت دارد سریعاً سرمایه بانک‌ها افزایش یابد.

این نماینده مجلس ، افزود: حجم وام های پرداختی بانک‌ها پاسخگوی نیازهای شرکت های تولیدی نیست و باید سقف تسهیلات از طریق اعمال افزایش سرمایه و رشد کفایت سرمایه ، افزایش پیدا کند.

قادری گفت: بر همین اساس بودجه سال جاری و آینده مجوز افزایش سرمایه بانک ها را از محل دو دارایی‌های دولت و یا نظر رئیس هیئت مدیره بانک ها، داده تا بانک ها بتوانند از فروش دارایی‌ها و تبدیل به نقدینگی ، اقدام کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdchkvn6.23nwqdftt2.html
تازه ترین اخبار