رونمایی از دناپلاس اتوماتیک فول آپشن با موتور جدید

28 دی 1401 ساعت 9:29


 
رونمایی از دناپلاس اتوماتیک فول آپشن با موتور جدید
موتور EFP قوی‌ترین قوای محرکه تولیدی در ایران خواهد بود. این موتور قرار است برای نخستین‌بار در دنا پلاس توربو اتوماتیک بکار گرفته شود.

 این خودرو به پیشرانه جدید تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو با نام EFP یا همان EF7 پلاس مجهز است که در بیشترین حالت توان تولید حدود 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه در بخش‌های میل لنگ، یاتاقان‌ها، شاتون، پیستون، میل بادامک، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، منیفولد دود خروجی، سیستم EMS، توربوشارژ، سیستم خنک‌کننده و… نسبت به TC7 فعلی متفاوت است.
 
پیشرانه EF۷ توربو قدیمی قدرتی معادل 150 اسب بخار و گشتاوری معادل 215 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. بدین ترتیب موتور EF۷ پلاس توربو حدود 10 تا 20 اسب بخار قدرت بالاتر و 25 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند و همه این دستاوردها در شرایطی حاصل شده که مصرف سوخت و آلایندگی آن نیز کاهش و دوام پیشرانه نیز افزایش یافته است.

از دیگر امکانات خودرو دنا پلاس توربو EFP جدید می‌توان به اضافه شدن سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایرها، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید اشاره کرد و در آینده قرار است که سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیز به امکانات ایمنی این خودرو اضافه شود.

 ایران‌خودرو اعلام کرده در بهمن 1401 دنا پلاس توربو جدید با پیشرانه EFP رونمایی می‌شود.
 
کابین دناپلاس اتوماتیک فول آپشن با موتور جدید


کد مطلب: 89018

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/89018/رونمایی-دناپلاس-اتوماتیک-فول-آپشن-موتور-جدید

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com