۰
۱
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲

بزرگترین تسویه بدهی بانکی انجام شد

وزیر کار از تسویه ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک ها حسب دستور رئیس جمهور خبر داد که بزرگترین تسویه بدهی بانک ها در این دولت بشمار می رود.
بزرگترین تسویه بدهی بانکی انجام شد
به گزارش اخباربانک، صولت مرتضوی در جلسه امروز و در جریان بررسی ابعاد چالشی صندوق های بازنشستگی و عملکرد دستگاه های اجرایی گفت: صندوق‌های ۱۸ گانه را باید به دو دسته زیرمجموعه های وزارت کار و سایر صندوق های تخصصی و صنفی تقسیم کرد. تقریباً ۹۴ درصد جامعه هدف، مشمول دریافتی و بیمه گذاری از سوی سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستایی و عشایر و ۶ درصد از سایر صندوق ها تامین منابع و همکاری می کنند.

مشکلات، ناشی از ناترازی ها است. نسبت تعداد بیمه پردازان به مستمری بگیران در صندوق های مختلف کشوری و لشکری و تامین اجتماعی خصوصاً در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری سیر شدید نزولی را طی می کند. تا جایی که در سال ۱۳۶۰ نسبت پشتیبانی ۱۱.۴ دهم به یک بود اما در سال گذشته به ۳.۲ دهم نفر کاهش یافت و صندوق کشوری هم وضعیتی نامناسب تر دارد.

سال ۱۳۳۰ سن بازنشستگی و امید به زندگی ۵۶ و ۴۷ سال بود که به ۵۱ و ۷۶ سال رسیده است. نسبت پشتیبانی به لحاظ کاهش نرخ باروری هم به شدت رو به کاهش است. به نحوی که ۶.۹۱ در سال ۱۳۳۸ به ۱.۶۲ رسیده است. مشکل دیگر شکاف منابع و مصارف صندوق های بازنشستگی است. وضعیت بسیار نامناسبی در این حوزه وجود دارد تا جایی که منابع و مصارف در سال ۹۴ بالغ بر ۵۶ و ۷۳ هزار میلیارد تومان بود و ۱۳۱ درصد مصارف نسبت به منابع افزایش داشت. سال ۱۴۰۰ جمع منابع نقدی و مصارف بالغ بر ۲۵۳ و ۳۷۵ هزار میلیارد تومان و ۱۴۸ درصد ضریب عملکرد بود.

مشکل دیگر در حوزه منابع و مصارف در افق ۱۴۰۵ است که کسری منابع ۷۵۹ هزار میلیارد تومانی در صندوق تامین اجتماعی و صندوق کشوری خواهیم داشت. متناسب سازی حقوق بازنشستگان و و مستمری بگیران صندوق کشوری و تامین اجتماعی ۷۸ و ۸۶ هزار میلیارد تومان بار مالی داشت.

تسویه مطالبات صندوق ها  از دولت سیزدهم، برقراری تامین اجتماعی چند لایه ،پایداری مالی و مقرراتی ، افزایش ضریب پشتیبانی ایجاد  نهاد تنظیم‌گر در حوزه بیمه های بازنشستگی، یکپارچگی سیاست گذاری در صندوق، کاهش مداخلات تکمیلی و کاهش هزینه های اقتصادی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفت.

بزرگترین تسویه بدهی بانک ها در این دولت انجام گرفت. با اعلام فهرست ابر بدهکاران به بانک ها از سوی بانک مرکزی، یکی از بزرگترین بدهکاران، سازمان تامین اجتماعی بود که حسب دستور رییس جمهور، ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی بزرگ این سازمان تسویه شد.
https://akhbarbank.com/vdcfy1dc.w6dcxagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
کامران
Iran, Islamic Republic of
طبق گفته کانون بازنشستگان بالای ۴۰۰هزار میلیارد دولت به تامین اجتماعی بدهکاره این مبلغ درمقابل بدهیش چیزی نیست تازه مدیر عامل تامین اجتماعی بدلیل عدم پرداخت بدهی دولت همسانسازی حقوق بازنشستگان رو گروگان گرفته و انجام نمیده همسانسازی سال۱۳۹۹ مونده حالا۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم انجام ندادن
تازه ترین اخبار