۰
جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷

اولین وعده رئیس کل جدید بانک مرکزی

رئیس کل جدید بانک مرکزی، اولین وعده را تثبیت دلار ۲۸.۵ هزار تومانی در سامانه نیما داد.
اولین وعده رئیس کل جدید بانک مرکزی
به گزارش اخباربانک، قیمت دلار در حالی به ارقام بی سابقه 42 و 43 و حتی 44 هزار تومانی رسیده که شایعه هفته های گذشته تغییر رئیس کل بانک مرکزی امروز تایید شد تا شاید با این شوک، بحران و التهاب بی نظیر بازار ارز و دیگر بازارها کمی، فروکش کند!

براساس این گزارش، زمزمه هایی مبنی بر تغییر وزیران اقتصاد، نفت و ورزش هم شنیده شده که باید در روزها و هفته های آینده منتظر تحقق این احتمالات یا عدم تغییر در کابینه دولت بود.

به این ترتیب هیات دولت تصمیم گرفت محمدرضا فرزین به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی جانشین علی صالحی آبادی شود که از 15 ماه پیش عهده دار این سمت شده بود.

وی از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی و پیش از آن از سال ۹۲ رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل این بانک بود و حتی هنگام تشکیل کابینه دولت سیزدهم به عنوان یکی از نامزدهای اصلی وزارت اقتصاد مطرح شده بود.

ابراهیم رئیسی هم در جلسه هیئت دولت با تأکید بر سیاست دولت مبنی بر مدیریت نرخ ارز به فرزین توصیه کرد از همفکری و مشورت همه افراد صاحب‌نظر استفاده کند.

فرزین هم با حضور در برنامه تلویزیونی، اولین وعده را داد و با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه بانک مرکزی، کنترل نرخ تورم و نرخ ارز است، اعلام کرد: بر اساس سیاست جدید بانک مرکزی برای ثبیت نرخ ارز، نرخ هر دلار در سامانه نیما روی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت می‌شود !

واردات تمام کالاهای اساسی و مواد اولیه و ماشین‌آلات هم با این نرخ تامین خواهد شد. سایر مصارف ارزی و شامل حدود ۴۰ مورد هم در بازار مبادله ارزی تامین خواهد شد.  تلاش می‌ شود این نرخ به بازار آزاد علامت دهد.

ارز تثبیت و دغدغه فعالان اقتصادی رفع خواهد شد. دغدغه رئیس‌جمهور هم معیشت مردم است که با کنترل تورم و ارز تامین می شود. بنابراین برای رفع نارسایی‌ها باید رویکرد جدیدی اتخاذ کرد. همچنین تمام نیازهای ارزی در نیما و بازار مبادله ارزی تامین و بازار ارز آزاد مستمرا کوچک و نرخ آن  به نرخ بازار مبادله ارزی نزدیک خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdchmqn6.23n6vdftt2.html
تازه ترین اخبار