احتمال سقوط بیت کوین به ۵ هزار دلار در سال آینده!

15 آذر 1401 ساعت 9:45

یکی از کارشناسان برجسته مالی با استناد به وقایع اخیر بازار رمزارزها از جمله ورشکستگی صرافی FTX، بر این باور است که احتمال سقوط بیت کوین به ۵ هزار دلار در سال آینده وجود دارد.


بر اساس گزارش ارائه شده توسط بلومبرگ، استراتژیست ارشد Standard Chartered معتقد است که خطر سقوط بیت کوین تا سطح ۵ هزار دلار وجود دارد – نقطه‌ای که آخرین بار در مارس ۲۰۲۰ برای مدت کوتاهی مشاهده شد.

 
او معتقد است که احتمالا این اتفاق بیفتد؛ زیرا ممکن است عواقب پس از سقوط FTX ادامه یابد.

بیت کوین دوباره به ۵ هزار دلار می‌رسد؟
به گفته رابرتسن، اریک رابرتسن، رییس تحقیقات جهانی در غول بانکی استاندارد چارترد، در یادداشتی آخر هفته نوشت که چرا ممکن است بیت‌کوین به نزول خود ادامه دهد. دلیل وی سقوط FTX بود که در اوایل نوامبر رخ داد.
 
بنابراین، این پیش‌بینی کاهش قیمت بیت‌کوین، ۷۰ درصد پایین‌تر از قیمت فعلی آن است.
 
رابرتسن معتقد است که تمایل به بیت‌کوین ممکن است با افت قابل توجهی مواجه شود و بسیاری از افراد از این طلای دیجیتال، دوباره به طلا روی بیاورند. وی همچنین بر این باور است که طلا رشد ۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

دو عامل دیگر که ممکن است به سقوط بیشتر بیت‌کوین منجر شود، افزایش بیشتر نرخ بهره و ظهور ورشکستگی‌های بیشتر در فضای کریپتو است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به دارایی‌های کریپتو از دست بدهند.

برخی دیگر از شرکت‌ها در حال حاضر پس از FTX با مشکلات نقدینگی مواجه هستند. یکی از آنها شرکت کریپتو وام دهی جنسیس، زیرمجموعه گروه ارز دیجیتال است. در حال حاضر، DCG و موسس آن، بری سیلبرت، میلیاردر، به دنبال راه‌هایی برای جمع‌آوری سرمایه برای نجات جنسیس از ورشکستگی هستند.

تیم دراپر، سرمایه‌گذار برجسته که بر این باور بود سال ۲۰۲۲، بیت‌کوین به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد، همچنان به این پیش‌بینی خود اعتقاد دارد. با این حال، او به این جدول زمانی اضافه کرده و اعتقاد دارد شش ماه دیگر این اتفاق خواهد افتاد.

اکنون، او انتظار دارد که بیت کوین تا اواسط سال ۲۰۲۳ به سطح ۲۵۰ هزار دلار برسد که در حال حاضر این موضوع بعید به نظر می رسد.
 


کد مطلب: 88392

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/88392/احتمال-سقوط-بیت-کوین-۵-هزار-دلار-سال-آینده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com