۰
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷

سرانه حق بیمه به ۳۲۳ دلار رسید

رئیس بیمه مرکزی با اعلام آمار صنعت در ایران و جهان گفت: ضریب نفوذ بیمه به ۲ درصد رسیده و سرانه حق بیمه ۳۲۳ دلار است.
سرانه حق بیمه به ۳۲۳ دلار رسید
به گزارش اخباربانک، مجید بهزاد پور در همایش ملی و بین‌المللی بیمه و توسعه با اشاره به ارزش 7 تریلیون دلاری و سهم 7 درصدی صنعت بیمه از تولید ناخالص جهانی گفت: سرانه حق بیمه در دنیا 875 دلار است و از کل حق بیمه‌های جهان 4 تریلیون دلار مربوط به بیمه‌های غیرزندگی و 49 درصد مربوط به بیمه درمان و سلامت است.

وی افزود:‌ صنعت بیمه در ایران با سابقه 100 ساله با 36 شرکت بیمه بازرگانی فعالیت دارد و 200 هزار نفر در این صنعت مشغول کار هستند. ایران در زمینه ریسک‌های مختلف 500 میلیارد یورو از دارایی‌ها را تحت پوشش صنعت بیمه قرار داده است. ضریب نفوذ بیمه در ایران به 2 درصد رسیده و سرانه حق بیمه 323 دلار است که نسبت به ضریب جهانی پایین است اما ضریب نفوذ بیمه در منطقه خاورمیانه 1.7 درصد و سرانه حق بیمه 163 دلار است. بنابراین ضریب نفوذ و سرانه بیمه ایران نسبت به منطقه در رتبه بالاتری قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ صنعت بیمه سال گذشته 115 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد که از این میزان 65 هزار میلیارد تومان بابت خسارت پرداخت و بقیه به عنوان ذخیره اقتصاد و سرمایه‌گذاری هزینه شد. حق بیمه‌های دریافتی در 7 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد رشد کرد و به 97 هزار میلیارد تومان رسید.

به گفته بهزاد پور ، صنعت بیمه در شرایط تحریم‌های بین‌المللی همه ناوگان حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی را تحت پوشش قرار داد. با راه‌اندازی صندوق خسارت‌های بدنی بعد از 15 سال ، دولت سال گذشته 2.5 هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص داد که سرمایه فعلی به 5.2 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. پروانه فعالیت برای سه شرکت بیمه اتکایی و دو شرکت بیمه زندگی از جمله اقدامات این صنعت است و سامانه‌ای برای کشف تقلب بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده است.
https://akhbarbank.com/vdcbzfbw.rhbw0piuur.html
تازه ترین اخبار