۰
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵

آغاز فروش گواهی سپرده شمش طلا طی روزهای آتی

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ضمن تشریح فعالیت‌ها و ظرفیت‌ تولید معدن طلای زرشوران، به فروش فیزیکی شمش طلا به چند مدل نقد، ۵٠ درصد اعتبار و تمام اعتباری سه ماهه و برای کارگاه‌ها شش ماهه اشاره کرد و از آغاز فروش گواهی سپرده شمش طی روزهای آتی خبر داد.
به گزارش ایسنا، ابوذر شکری در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود با موضوع ارائه گزارش عملکرد معدن طلای زرشوران، با بیان اینکه مجموعه طلای زرشوران زنجیره اکتشافات، ذخیره و فرآوری مواد را تا تولید شمش طلا را در بر دارد؛ اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر، مجموعه زرشوران علیرغم اینکه بزرگترین معدن طلای خاورمیانه است اما آنطور که باید، مورد توجه قرار نگرفته است. اکتشافاتی که طی حدودا ١٠ ماهه اخیر صورت گرفته است، ۴٢ میلیون تن رسیده که تنها ١٠ درصد ظرفیت تولید این معدن است و این میزان هر ساله در حال افزایش است.  

مدیر عامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تاکید کرد: در حال حاضر مجموعه ظرفیت محدودی دارد اما با اقداماتی که در حال انجام است و مناقصه فاز توسعه‌ای که امید است طی یک ماه آینده این مناقصه آغاز و آگهی خواهد شد که منجر به تولید دو برابری خواهد شد.  احتمالا در ابتدای سال آینده، کلنگ‌زنی این پروژه توسعه صورت خواهد گرفت.  

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید مجموعه طلای زرشوران ١.۵ تن است که عملا حدوداً یک تن سالانه تولید می‌شود که با فاز توسعه، به سه تن سالانه خواهد رسید.

شکری ضمن اشاره به اینکه قرارداد قبلی، تا ٣٠ درصد پیشرفت داشت و به سبب مشکلات متوقف مانده بود؛ لذا زمانیکه ما مدیریت را تحویل گرفتیم، اوایل سال جاری قرارداد قبلی به دلایلی متوقف شد تا بتوانیم قرارداد جدید را آغاز کنیم و کار را به گونه‌ای پیش ببریم که در آستانه آغاز فاز توسعه‌ای هستیم.
https://akhbarbank.com/vdchxxn6.23n6-dftt2.html
تازه ترین اخبار