۰
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۶

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

بیت‌کوین آخر هفته در حال تثبیت بود اما قیمت‌ بار دیگر به زیر ۱۷هزار دلار سقوط کرد. این حرکت در حالی صورت گرفت که معامله‌گران تحت تاثیر آخرین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده قرار داشتند، اتریوم نیز با کاهش قیمت به زیر نقطه‌ مقاومت کلیدی، اندکی کاهش یافته است.
به گزارش اخباربانک به نقل از کریپتو، بیت‌کوین (BTC) به دنبال گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده (NFP) در آخر هفته در حال تثبیت بود. ارقام دیروز نشان داد که ۲۶۳هزار شغل به اقتصاد آمریکا اضافه شده که بهتر از انتظار ۲۰۰هزار شغل بازار است. این افزایش ارقام مربوط به مشاغل باعث شده است که بازارهای ارزهای دیجیتال در مورد سیاست بعدی فدرال رزرو مطمئن نباشند.

بیت کوین/دلار آمریکا پس از انتشار این خبر به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۶هزار و ۸۷۷.۸۸ دلار سقوط کرد که کمتر از اوج روز جمعه ۱۷هزار و ۱۱۶.۰۴ دلار است. شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) نیز کاهش یافته و اکنون در ۵۲.۱۶ و نزدیک به کف ۵۲.۰۰ است.

با وجود این، اکنون میانگین متحرک ۱۰ روزه به‌طور کامل از همتای ۲۵ روزه خود عبور کرده است که به نظر می‌رسد سیگنالی از حرکت صعودی آینده باشد.

اتریوم (ETH) نیز قرمز شد زیرا قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان به زیر نقطه مقاومت کلیدی سقوط کرد. پس از بالاترین سطح ۱۲۹۹.۸۴ دلار در روز جمعه، در اوایل روز گذشته به پایین‌ترین سطح ۱۲۷۵.۰۹ دلار سقوط کرد. این افت باعث می‌شود اتریوم، پایین‌تر از سقف اخیر خود در سطح ۱۲۸۵ دلار حرکت کند، علی‌رغم اینکه اخیراً میانگین متحرک ۱۰ روزه و ۲۵ روزه  افزایش یافته است.

افت امروز زمانی رخ داد که شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه به زیر نقطه حمایت بلندمدت خود در ۵۱.۷۰ سقوط کرد. به نظر می‌رسد معامله‌گران هنوز نسبت به حرکت بالقوه بالای ۱۳۰۰ دلار خوش‌بین هستند، با این حال، شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه احتمالاً باید از مرز ۵۲.۰۰ عبور کند. اگر این اتفاق رخ دهد و حرکت میانگین متحرک بالاتر رود، می‌توانیم شاهد حرکت اتریوم به سمت سقف ۱۳۷۰ دلار باشیم.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۵۲.۹۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۹ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۸.۲۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۵ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰.۲۸ میلیارد دلار است که ۱۸.۴۲درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۳۰ میلیارد دلار است که ۷.۶۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۷.۴۹ میلیارد دلار است که ۹۱.۰۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۰۴ به وقت شرقی)
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۱۶هزار و ۹۸۱.۸۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۳ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۱۲۶۰.۳۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۲۱  درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش
۴- یو اس دی کوین
قیمت:  ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش
۵- بایننس کوین
قیمت: ۲۹۱.۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۸  درصد کاهش
۶-  ریپل
قیمت: ۰.۳۹۰۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۵۰ درصد کاهش
۷-  کاردانو
قیمت:۰.۳۲۲۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۱۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۶ درصد افزایش
۸ - دوج کوین
قیمت: ۰.۱۰۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۴ درصد افزایش
۹- پولکا دوت
قیمت: ۵.۵۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۱ درصد کاهش
۱۰-  سولانا
قیمت: ۱۳.۴۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۴ درصد کاهش
https://akhbarbank.com/vdca0ena.49nam15kk4.html
تازه ترین اخبار