۰
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۷

واردات طلا، نقره و پلاتین آزاد شد

واردات هر میزان از فلزات گران بها مانند طلا، نقره و پلاتین توسط مسافران و سرمایه گذاران خارجی و بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک آزاد شد.
به گزارش اخباربانک، مصوبه هیات وزیران مبنی بر امکان ورود فلزات گران بها از جمله طلا، نقره و پلاتین از سوی مسافران و سرمایه گذاران خارجی بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

براساس این گزارش در این مصوبه آمده است: طبق بند و ماده یک قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاران خارجی مصوب۱۳۸۱، ورود فلزات گران بها از جمله طلا ، نقره و پلاتین به هر میزان و به صورت شمش استاندارد به عنوان یکی از انواع سرمایه های خارجی قابل ورود از سوی سرمایه گذاران خارجی در چارچوب قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و آیین نامه اجرایی آن پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

طبق تبصره دو ماده ۷۶ قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰، ورود فلزات گران بها به هر میزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چارچوب قانون امور گمرکی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

همچنین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظفند ظرف یک ماه، شرایط مربوط به نحوره ارزشیابی، بکارگیری، ورود و خروج اصل و عواید سرمایه گذاری فلزات گرانبها به صورت شمش استاندارد را در چارچوب قوانین مربوط تهیه و حسب مورد برای تصویب هیات وزیران و شورای پول و اعتبار ارایه کنند.
https://akhbarbank.com/vdcjmteo.uqeoizsffu.html
تازه ترین اخبار