۰
رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت مطلوبی در تامین منابع ارزی در ماه‌های آینده داشته باشیم.
پیش بینی صالح آبادی از وضعیت ارزی کشور در ماه های آینده
به گزارش اخباربانک، علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کنترل رشد نقدینگی از اولویت‌های بانک مرکزی است در همین راستا رشد ترازنامه بانک‌ها در محدوده‌ای که شورای پول و اعتبار تعیین کرده است، کنترل می‌شود. بانک‌ها هم در این زمینه حرکت می کنند تا رشد نقدینگی در مسیری که بانک مرکزی تعیین کرده است، اتفاق بیفتد.
یکی از راهکارها برای تامین مالی غیرتورمی برای تولید داریم این است که بتوانیم از ابزارهای جایگزین استفاده کنیم که یکی از این گام‌ها انتشار اوراق گام است که حجم انتشار آن از 45 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. تلاش می کنیم این اوراق در خود زنجیره تامنی جابجا شود و کمتر به بازار سرمایه وارد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سه نوع صندوق را در هیات عامل بانک مرکزی تصویب کردیم، افزود: یکی از این صندوق ها، صندوق های سرمایه گذاری مختص اوراق دولتی بوکه بانک‌ها می توانند آن را تاسیس کنند. صندوق زمین و ساختمان و صندوق املاک و مستغلات را بانک‌ها می‌توانند راه‌اندازی کنند.

رئیس بانک مرکزی خبر داد: دارندگان کارت بازرگانی فعال و معتبر با شروط بانک مرکزی می توانند تا حداکثر سه برابر نسبت به افرادی که در بازار متشکل ارزی، ارز خریداری می کنند،  از ارز بیشتری برخوردار شوند. این تصمیم‌گیری در راستای کمک به فعالان اقتصادی است که به اسکناس ارزی نیاز دارند. با توجه به افزایش عرضه ارز در بازار متشکل ارزی، این افراد می توانند از این امکان استفاده کنند.

صالح ‌آبادی با اشاره به اینکه منابع ارزی ما هم رو به بهبود است، گفت: وضعیت ما مستمرا بهبود می‌یابد. در آبان ماه نسبت به مهرماه، فروش های نفتی ما رشد بسیار قابل توجهی داشته است.حجم عرضه‌های ما در بازار نیما نسبت به گذشته گسترش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت مطلوبی در تامین منابع ارزی در ماه‌های آینده داشته باشیم.

وی همچنین گفت: بیش از میلیون و 300 هزار تسهیلات در زمینه ازدواج ،فرزندآوری و ودیعه مسکن در هشت ماه امسال پرداخت شده است. مجموع پرداخت‌ها حدودا 100 همت بوده است./ایسنا
https://akhbarbank.com/vdcenx8v.jh8vzi9bbj.html
تازه ترین اخبار