۰
بررسی‌ها نشان می‌دهد که بانک‌ها در هفت ماه امسال حدود ۲۲۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۵ درصد رشد کرده است.
به گزارش اخباربانک، گزارش بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت پرداخت از ابتدای سال جاری تا هفتم آذر ماه ۱۴۰۱، تعداد یک میلیون و ۳۷۶ هزار فقره تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به مبلغ ۱۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

براساس اطلاعات بانک مرکزی، از ابتدای سال تا هفتم آذر ماه تعداد ۶۵۱ هزار نفر به مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی داشته است. همچنین،

به منظور حمایت از جوانی جمعیت نیز، از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه (۳۱ فروردین)ٰ، تعداد ۵۵۰ هزار نفر به مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری بهره مند شدند.

علاوه بر این، از ۶ تیر تا هفتم آذر امسال برای۱۹۰ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده شده است که از این تعداد ۱۷۵ هزار نفر به میزان ۹۲۰۰  میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

روند پرداخت تسهیلات در هفت ماهه سال جاری نیز نشان می‌دهد که شبکه بانکی در هفت ماهه امسال حدود ۲۲۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۵ درصد رشد کرده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، معادل ۸۴ درصد این تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار و ۱۶ درصد مابقی هم به مصرف‌کننده نهایی خانوار پرداخت شده است.
https://akhbarbank.com/vdcbffbw.rhbwgpiuur.html
تازه ترین اخبار