۰
داود محمدبیگی بعد از حدود ۹ سال فعالیت در سمت مدیریت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی بازنشسته شد و با بانک مرکزی خداحافظی کرد.
محمدبیگی دو ماه قبل از بازنشستگی خود در میزگردی درباره ضوابط جدید تأسیس شرکت‌های پی‌اس‌پی به «راه پرداخت» گفته بود: «معتقدم بلوغ شبکه پرداخت در گرو همکاری شرکت‌های فین‌تک با بانک‌هاست. اینکه در ضوابط جدید آمده که شرکت برای دریافت مجوز تأسیس باید چهار سال در صنعت پرداخت‌ کار کرده باشد، در واقع دعوت از بخش خصوصی است. این ضوابط بر اساس واقعیت‌های موجود شبکه پرداخت نوشته شده؛ بنابراین این مقرره طوری تنظیم شده که بانک به‌تنهایی نتواند شرکت پرداخت تأسیس کند و از طرفی شرکت‌های پرداخت بتوانند با الحاق به بانک از منابع و ثروت استفاده کنند و در مقابل نوآوری و خلاقیت بیاورند. این نقطه مشترکی است که در تمام دنیا نیز پیگیری شده است.»

او در سال پایانی فعالیتش به نمایندگی از بانک مرکزی اعلام کرده بود که این بانک با پیشبرد پروژه رمزریال به دنبال کارآمدترکردن ابزار پرداختش است. همچنین گفته بود: «به نظر بنده موضوع قراردادهای هوشمند در حوزه بانکی و پرداخت یکی از مواردی است که هم می‌تواند مورد نظر بانک مرکزی به‌عنوان نهاد رگولاتور باشد و هم برای فناوران نوین پولی و پرداخت، عرصه جدیدی برای فعالیت، نوآوری و شکوفایی است.»

شنیده‌های راه پرداخت حاکی از آن است که محمدرضا مانی یکتا جانشین محمدبیگی در اداره نظام‌های پرداخت شده است. او پیش از این معاونت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی را برعهده داشت.
https://akhbarbank.com/vdccpiq4.2bq4x8laa2.html
تازه ترین اخبار