۰
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۶

با توقف رشد دلار، طلا افزایش یافت

طلا امروز (سه‌شنبه) افزایش یافت و برخی از کاهش‌های جلسه‌های گذشته را جبران کرد زیرا ارزش دلار کاهش یافت و تمرکز برروی دقایقی از آخرین نشست فدرال رزرو ایالات‌متحده برای سرنخ‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره در آینده معطوف شد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه به وقت شرقی با ۴.۲ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱۷۴۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

طلا برای چهارمین جلسه متوالی در روز دوشنبه سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران امنیت دلار را در میان محدودیت‌های جدید کووید- ۱۹ در چین ترجیح دادند اما امروز (سه‌شنبه) دلار رشد خود را متوقف کرد و طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.

صورتجلسه نوامبر فدرال رزرو روز چهارشنبه ارائه می‌شود و اکثر معامله‌گران روی افزایش ۵۰ واحدی در دسامبر شرط بندی می‌کنند. احتمال افزایش ۷۵ واحدی به دنبال اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به ۱۹ درصد می‌رسد. در حالی که طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالا مانع از سرمایه‌گذاری در شمش‌های غیر بازده می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، استفان اینس، شریک مدیریت در SPI Asset Management گفت: تنها عاملی که ممکن است طلا را به زیر ۱۷۰۰ دلار بازگرداند، غافلگیری صعودی در شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد افزایش به ۲۱.۰۵ دلار رسید، پلاتین با ۱.۲ درصد افزایش به ۹۹۳.۵ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۸۷۲ دلار و ۲۵ سنت رسید.  شورای سرمایه‌گذاری جهانی پلاتین اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ پس از مازاد مالی سنگین در سال جاری، کسری این فلز وجود داشته باشد.
https://akhbarbank.com/vdca06na.49na015kk4.html
تازه ترین اخبار