۰
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۳

سیگنال قطعنامه شورای حکام به بازار ارز

با وجود آغاز انتشار اوراق ارزی بانک مرکزی از دیروز، اما بازار ارز تاثیر آن‌چنانی از این سیاست نگرفت و شاهد ریزش قیمت‌ها نبود.
سیگنال قطعنامه شورای حکام به بازار ارز
به گزارش اخباربانک به نقل از خبرآنلاین، بررسی روند بازار ارز در اولین روز هفته جاری نشان می‌دهد که در ابتدای معاملات صبح دیروز، قیمت دلار یک کانال جهش کرد و تا ظهر به حدود ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان هم رسید، اما از بعدازظهر تغییر مسیر داده و دوباره یک کانال به عقب برگشت.

بر همین اساس، هر دلار آمریکا در پایان معاملات دیروز با قیمت ۳۴ هزار و ۸۱۷ تومان به فروش رفت.

سیگنال قطعنامه شورای حکام به بازار ارز
رفت و برگشت قیمت دلار در حالی در بازار امروز رقم خورد که ایران در روزهای پایانی هفته گذشته با تحریم‌های تازه‌ای مواجه شده بود و روز پنج‌شنبه هم شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطع‌نامه‌ای را که خواستار همکاری ایران با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل است، به تصویب رساند.

با توجه به‌ این‌ شرایط، برخی از معامله‌گران با اشاره به این سیگنال‌های منفی، معتقد بودند نرخ دلار پتانسیل رشد را دارد، اما مداخله ارزی بازارساز موجب شده نرخ دلار رمقی برای رشد نداشته باشد.
 
ردپای یک خبر در بازار ارز
اما به نظر می‌رسد که سفر مقامات عمان به ایران، تا حدی توانسته ترمز رشد قیمت‌ها در بازار ارز را بکشد و روند قیمت دلار را معکوس کند.
 
بر همین اساس، معامله‌گران تا روشن شدن نتیجه سفر وزیر خارجه عمان به ایران صبر خواهند کرد.

حربه بازارساز برای کنترل قیمت‌ها
در این میان، فعالان بازار عنوان می‌کنند که به طور معمول در شرایطی که فضای انتظاری جامعه به‌گونه‌ای است که قیمت‌ها در بازار ارز به سمت صعودی حرکت خواهد کرد، بازارساز اقدام به عرضه قابل توجه ارز در بازار می‌کند.

در این میان، بانک مرکزی از دیروز اقدام به انتشار اوراق ارزی به عنوان ابزاری برای کنترل بازار ارز کرده است. اقدامی که تاثیر آن‌چنانی در بازار نداشت و منجر به ریزش قیمت‌ها در بازار ارز نشد.
https://akhbarbank.com/vdci3zav.t1avp2bcct.html
تازه ترین اخبار