۰
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹

پیش بینی شاخص بورس و سه گروه مهم

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر مثبت وعده عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر شرکت‌های بورسی، محدوده شاخص و آینده کوتاه‌ مدت سه گروه مهم را پیش بینی کرد.
پیش بینی شاخص بورس و سه گروه مهم
به گزارش اخباربانک، محمدحسین ارزانی با اشاره به اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه درخصوص عدم افزایش نرخ حامل‌های انرژی در سال جاری و آینده به ایرنا گفت: این خبر به معنای آن است هزینه بهای تمام شده شرکت‌های بورسی بویژه انرژی‌ برها از این ناحیه افزایش نمی‌یابد و در مجموع برای کلیت بازار موثر خواهد بود.

وی افزود: در بازار سرمایه بویژه کامودیتی‌ محور ها، اهرم رشد قیمت دلار نیمایی و فروش عالی شرکت‌ها در بدبینانه‌ترین سناریوی رشد حامل ها تا حدود زیادی اثر منفی را خنثی می‌کند و می تواند شرایط بازار را بهبود بخشد.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به ارزش معاملات خُرد ۱۰ روز اخیر که میانگین روزانه ۳.۵ تا پنج هزار میلیارد تومان به ثبت رسید، برای شاخص کل محدوده‌های ۱.۶ تا ۱.۷ میلیون واحد پیش بینی می شود. مهمترین ریسک بازار ناشی از التهابات سیاسی در فضای جامعه است که با توجه به حرکت رو به بالای دلار نیمایی و آزاد ، انتظارات تورمی ، پر شدن ظرف قیمتی و زمانی اصلاح بازار در کوتاه مدت با همان تاییدیه چاشنی ارزش معاملات بالا، حضور در بازار برای سهامداران پر ریسک دیده نمی شود.

ارزانی گفت: آینده معاملات در کوتاه‌مدت بویژه در صنایع پالایشی و خودرویی، بانکی و تک سهم‌های خاص رو به بالا و مثبت ارزیابی و می توان کماکان به رشد حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصدی تا پایان سال خوشبین بود که چارت های صنایع و لیدرهای بازار نیز ادامه این حرکت صعودی فعلی را نشان می دهند.
https://akhbarbank.com/vdcfvydc.w6dcmagiiw.html
تازه ترین اخبار