۰
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۳

ابزار جدید پوشش نوسانات ارز معرفی می‌شود

رئیس‌ بانک مرکزی از معرفی ابزار جدیدی برای پوشش نوسان ارز خبر داد و گفت: آیین‌ نامه‌ ارائه وام برای تعهدات ارزی تولیدکنندگان و صادرکنندگان در دستور کار هیات دولت قرار دارد.
ابزار جدید پوشش نوسانات ارز معرفی می‌شود
به گزارش اخباربانک، علی صالح‌‌آبادی درخصوص نشست کمیسیون اقتصادی مجلس به‌منظور بررسی مدیریت بازار ارز و اتخاذ راهکارهای مناسب با توجه به شرایط اخیر بازار گفت: روزهای آینده ابزار جدیدی معرفی می‌ شود تا افراد از طریق خرید اوراق منتشره نگرانی درباره نوسان بازار ارز نداشته باشند. خریداران در سررسید‌هایی مشخص می‌توانند اوراق را به بانک مرکزی بفروشند.

وی افزود: در سال جاری به‌دلیل اینکه ارز ترجیحی حذف شده، حجم عرضه‌های بانک مرکزی در بازار بیشتر شده و تقاضای ارز کاهش پیدا کرده است. در گذشته کالاها با نرخ ارز 4200 تومانی وارد و بعضاً به کشورهای دیگر قاچاق می‌شد. کاهش تقاضا برای ارز و افزایش عرضه بانک مرکزی باعث شده بانک مرکزی روزانه بعضاً بیش از یک میلیارد دلار ارز در بازار عرضه کند. در حالی که معمولاً یک‌ سوم یا یک‌ چهارم از میزان ارز عرضه‌ شده در بازار معامله می‌شود.

صالح آبادی در خصوص وعده ارائه تسهیلات برای تعهدات ارزی تولیدکنندگان و صادرکنندگان توضیح داد: آیین‌نامه‌ای در این زمینه تهیه شده و در دستور کار هیات دولت قرار دارد. صادرکنندگان می‌توانند بخشی از ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما و بخشی در بازار متشکل ارزی و حتی بخشی را به واردات مقابل صادرات اختصاص دهند و یا صرف تسویه بدهی ارزی کنند.
https://akhbarbank.com/vdcb9gbw.rhbwzpiuur.html
تازه ترین اخبار