۰
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۹

جزئیات صدور و نقد کردن چک الکترونیکی

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی خدمت چک دیجیتال را کاملاً غیرحضوری خواند و گفت: فرایندهایی مانند ثبت و درخواست چک دیجیتال، صدور چک دیجیتال،انتقال و نقد کردن آن به صورت کاملاً الکترونیک است.
جزئیات صدور و نقد کردن چک الکترونیکی
به گزارش اخباربانک، مهران محرمیان درخصوص چک دیجیتال گفت: کلیه فرایندهایی که برای چک‌های کاغذی تاکنون وجود داشته است، به لحاظ قانونی برای چک دیجیتال نیز وجود دارد، با این تفاوت که عمده فرایندها به دلیل حذف فیزیک چک، عملاً به صورت دیجیتال و غیرحضوری قابل انجام است.

وی افزود: بر این اساس مهم‌ترین درگاه‌های بانکی مانند موبایل بانک، اینترنت بانک می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و نیازی به حضور در شعبه وجود ندارد و تمامی مراحل به صورت غیرحضوری قابلیت اجرا دارد.

محرمیان درباره نحوه تقاضای دسته چک یادآور شد: به طور کلی هر بانکی که به این سامانه متصل شود، مشتریان آن بانک می‌توانند از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک تقاضای دریافت دسته چک دیجیتال کنند. طبیعتاً پیش از درخواست چک دیجیتال باید مشتری نزد بانک حساب جاری داشته باشد و در صورت وجود حساب جاری دسته چک به راحتی و به صورت غیرحضوری قابلیت صدور دارد.
 
به گفته محرمیان بانک‌های پارسیان، صادرات و تجارت در حال حاضر دسترسی مشتریان حقیقی به چک الکترونیک را فراهم کرده اند و در آینده نزدیک نیز سایر بانک‌ها این امکان را عملیاتی خواهند کرد.
https://akhbarbank.com/vdcb5gbw.rhbwapiuur.html
تازه ترین اخبار