۰
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰

بازارگردان صندوق‌های دارایکم و پالایشی مشخص شد

رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت که با تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم، اساسنامه جدید آن‌ها مصوب شد. همچنین امیدنامه این صندوق‌ها نیز تغییر کرد و به واسطه تغییرات به وجود آمده، رکن بازارگردان نیز تعیین شد.
بازارگردان صندوق‌های دارایکم و پالایشی مشخص شد
به گزارش اخباربانک، علی اکبر ایرانشاهی با اشاره به برگزاری مجمع دو صندوق پالایشی یکم و دارا یکم به سنا گفت: در مجمع اساسنامه آنها طبق آخرین تغییرات هیات وزیران به تصویب رسید و با تغییر امیدنامه، رکن بازارگردان به واسطه تغییرات بوجود آمده، تعیین و مصوب شد.

وی افزود: صندوق‌ پالایش و دارا یکم از مدیریت غیرفعال به فعال تغییر کرده و بازارگردان‌های صندوق‌ها می‌توانند نسبت به صدور و ابطال واحدها اقدام کنند که این موضوع علاوه بر افزایش نقدشوندگی منجر به کاهش فاصله قیمت بازار با NAV صندوق‌ها می‌شود.

ایرانشاهی ادامه داد: بازارگردان‌های صندوق دارا یکم و پالایش طبق مقررات براساس حداقل سفارش انباشته و معاملات روزانه‌ای که توسط بورس‌ها مشخص می‌شود، اقدام به انجام عملیات بازارگردانی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، اصلاحات اساسنامه صندوق های دارا یکم و پالایشی یکم برای تبدیل این صندوق ها به صندوق های سرمایه گذاری بخشی، تبدیل مدیریت صندوق از غیرفعال به فعال، اضافه شدن رکن بازارگردان برای این صندوق ها، بیستم شهریور ماه به تصویب هیات دولت رسید.
 
https://akhbarbank.com/vdchzvn6.23n6zdftt2.html
تازه ترین اخبار