۰
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۲

نحوه خرید اوراق سکه در بورس اعلام شد

معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی گفت: هر شخصی که در بازار بورس دارای کد بورسی و امکان معامله را داشته باشد می تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام کند.
نحوه خرید اوراق سکه در بورس اعلام شد
به گزارش اخباربانک، عمرانی معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی در خصوص اهداف عرضه اوراق سکه در بورس کالا گفت: یکی از اهداف اصلی انتشار این اوراق بابت تنوع بخشی و سرمایه گذاری مردم هست و اشخاص حقیقی و صندوق‌های سرمایه گذاری طلا می‌توانند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

عمرانی افزود: هر شخص حقیقی می‌تواند نسبت به خرید ۱۰۰ سکه و صندوق‌های طلا هم بدون محدودیت نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی در خصوص شرایط خرید این اوراق گفت: بازار بورس ما بازار شفافی هست و هر شخصی که در بازار بورس دارای کد بورسی و امکان معامله را داشته باشد می‌تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام کند محدودیتی برای اشخاص حقیقی لحاظ نکردیم.
 
وی تصریح کرد: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ سررسید این اوراق خواهد بود و خریداران این اوراق ۲ روش پیش رو دارند یا می‌توانند تا سرسید منتظر بمانند به دلیل این که خرید فیزیکی سکه مشکلاتی دارد و امکان سرقت دارد این اوراق می‌تواند تا سررسید نگهداری شود و یا در معاملات ثانویه این اوراق که بعد از عرضه اولیه امکانش فراهم خواهد شد به قیمت بازار آن را نسبت به فروش اقدام کنند.

نماد "سکه بانکی مرکزی" در تابلوی بورس درج شد
 
طبق وعده بانک مرکزی با انتشار گواهی سکه در سر رسید ۶ ماهه و معاف از مالیات، نماد "سکه بانکی مرکزی" در تابلوی بورس درج شد.
 
پیرو اعلام طرح جدید بانک مرکزی مبنی بر انتشار اوراق گواهی سکه، نماد "سکه بانکی مرکزی" در تابلوی بورس درج شد.

بر اساس این گزارش، علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی 14 آبان ماه گفته بود: مرحله اول این اوراق با سررسید 6 ماهه و معاف از مالیات، در بورس منتشر خواهد شد و قیمت تسویه اوراق نیز قیمت روز سکه خواهد بود. اشخاص حقیقی و صندوق های سرمایه گذاری در طلا می توانند به منظور تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری در چارچوب ضوابط تعیین شده این اوراق را خریداری کنند. بخش خصوصی برنامه ورود به ضرب و عرضه سکه بهار آزادی تحت نظارت بانک مرکزی را دارد که چارچوب آن در حال تدوین و نهایی سازی است.

همچنین رئیس اتحادیه طلا پیش بینی کرده بود بطور حتم نظارت بانک مرکزی و عرضه اوراق گواهی سپرده طلا می تواند باعث کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه شود. اگر میانگین قیمت اوارق گواهی سپرده طلا کمتر از بازار باشد ، مورد استقبال مردم قرار می گیرد و حباب سکه نیز تخلیه می شود.
https://akhbarbank.com/vdceeo8v.jh8ffi9bbj.html
تازه ترین اخبار