۰
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر، گرانی بی سابقه دلار و حباب ۲.۷ میلیون تومانی سکه را ناشی از مسائل سیاسی و جو روانی و هیجانی دانست.
به گزارش اخباربانک، محمد کشتی آرای در رابطه با علل افزایش قیمت ارز، سکه و طلا در روزهای اخیر به خانه ملت گفت: بخشی از قیمت ارز تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گرفت. البته تقاضای کاذب نیز ایجاد شد و برخی مقابل صرافی‌ها صف کشیدند.

وی افزود: دلار و دیگر ارزها از شنبه گذشته رو به افزایش بود و با رشد حدود 3.5 هزار تومانی حتی به کانال 36 هزار تومانی نیز رسید. بخشی از این افزایش ناشی از جو روانی و هیجانی بازار بوده که بر نرخ طلا و سکه نیز اثر گذاشت و منجر به شکل گیری حباب بسیار زیاد سکه  شد.

این فعال صنفی ادامه داد: حباب سکه طرح جدید و نیم سکه حدود 2.7 و 1.95 میلیون تومان بوده و پیش بینی می‌شد طبق اطلاعیه بانک مرکزی مبینی بر فروش اوراق سپرده سکه با سر رسید 6 ماهه، حباب و قیمت سکه کاهش یابد اما به دلیل جو روانی و هیجانات کاذب، قیمت سکه نسبت به پنج شنبه 600 هزار تومان افزایش یافت.

کشتی آرا رویدادهای سیاسی را از دلایل اصلی سیر صعودی بازار ارز و سکه در هفته اخیر دانست و گفت: بانک مرکزی باید طبق روال گذشته بازار ارز را مدیریت کند. در این صورت قیمت طلا و سکه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
https://akhbarbank.com/vdcjyheo.uqeamzsffu.html
تازه ترین اخبار